Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 28.07.2006, 21:16
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Onko aina pakko olla erillinen runko...
Ei todellakaan!

Ihan yhtälailla ne tukivarret ym. kilkkeet saat laitettua sinne itsekantavaan koriinkin!
Ja nyt todellakin kirjoitin yhtälailla mutta ei välttämättä yhtä helposti.

Erilliseen runkoon on jonkun verran paljon helpompi tehdä, senkun nostaa kopan pois tieltä ja hitsailee kiinnikkeet.

Itsekantavaan koppaan kun rupee tekeen niin koripalkkeja saa kyllä vahvistella pitkältäkin matkalta, varsinkin jos ihan puhtaaseen henkilöautoon tekee, niissä kun ei aina runkopalkit oo edes koko auton matkalla toisin kuin esim. Niva ja XJ Chero.
Oikeestaan kannattaa suosiolla leikellä ne alkuperäset runkopalkit pois, vähintään kiinnikkeiden kohdalta ja tehdä uudet vahvemmat ja hitsattuna pohjapelteihin isommalta alalta.

Huono puoli tollasen itsekantavan alustan ropaamisessa rungolliseen verrattuna on se että kaiken joutuu tekeen altapäin.

____________________________
VAZ 2121 Niva
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva(at)kotikone.fi
Vastaa lainaten