Lainaus:
quote:
Patrollissa on RD28 kone ja valukantinen on LD28. Yhtäläisyyksiä noissa koneissa ei ole oikeestaan yhtään: tilavuus eri, LD28 nokkaketjulla RD28 hihnalla, pumppu erilainne ja erikohdassa konetta. Itellä ollu kumpikin kone, ja kyllä ne on niin lujia ku kehutaan. LD koneesta meni nokka-akseli kappaleiksi, ku joku ihan meikän näkönen mulkero ei muistanu kiristää nokkapyörää ketjun vaihdon yhteydessä. Koneella ajettiin n.520tkm, jonka jälkeen kori oli jo loppu. Moottori vielä tallessa jotaki hauskaa projektia varten.
RD koneeseen vaihdoin männänrenkaat n.450tkm kohdalla ja yhä on liikenteessä sama peli, nyt mittarissa 545tkm(vesipumppu on kuulemma vaihdettu). Ja tuossa RD koneen jatkona oli ylivaihteellinen, muuntimen lukituksella varustettu tomaatti, ja sekin on vielä orokinelli. Muuntimen lukituksen otin pois käytöstä sillon ku se vielä oli minulla, koska se ei oikeen hyvin tahtonut enää pitää sika kiihdytyksissä(jäi "jurraamaan").
Vääntöt kummassakin koneessa kohillaan jo tyhjäkäynniltä, mutta tappikierroksilla ei kovin häävit, ehki ilman saannin puute vaivaa?
Ja tuon LD28 koneen paino tosiaanki jo PIRSSIn mainitsema 238kg.
Nyt pitää vetää henkeä välillä....
|
Oho väärä nappi....
No lisäyksenä vielä, että LD28 konetta ei kannata kierrättää ihan hirmuna, ku siinä on aika isot venttiilit nii tahtoo rueta mäntiin napsimaan vanhoilla venttiilin jousilla.
Ja vielä pikku lisänä, että RD koneeseen passaa LD koneen puolenmillin ylikoko männänrenkaat.
Edited by - nettijussi on 28/07/2006 19:41:03