Patrollissa on RD28 kone ja valukantinen on LD28. Yhtäläisyyksiä noissa koneissa ei ole oikeestaan yhtään: tilavuus eri, LD28 nokkaketjulla RD28 hihnalla, pumppu erilainne ja erikohdassa konetta. Itellä ollu kumpikin kone, ja kyllä ne on niin lujia ku kehutaan. LD koneesta meni nokka-akseli kappaleiksi, ku joku ihan meikän näkönen mulkero ei muistanu kiristää nokkapyörää ketjun vaihdon yhteydessä. RD koneeseen vaihdoin männänrenkaat n.450tkm kohdalla ja yhä on liikenteessä sama peli, nyt mittarissa 545tkm(vesipumppu on kuulemma vaihdettu). Ja tuossa RD koneen jatkona oli ylivaihteellinen, muuntimen lukituksella varustettu tomaatti, ja sekin on vielä orokinelli. Muuntimen lukituksen otin pois käytöstä sillon ku se vielä oli minulla, koska se ei oikeen hyvin tahtonut enää pitää sika kiihdytyksissä(jäi "jurraamaan").
Vääntöt kummassakin koneessa kohillaan jo tyhjäkäynniltä, mutta tappikierroksilla ei kovin häävit, ehki ilman saannin puute vaivaa?
Nyt pitää vetää henkeä välillä....
|