Viestiketju: RoadShredder
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 28.07.2006, 10:23
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:Eli mulla on suunnitteilla sellanen telahärveli. Bankun kumitelat ja telasto
On se aika huvittaavaa lukea kun toiset alakaa tekee niitä mitä ite on kauan suunnitellu, huvittavaa lähinnä siksi että pitää itteensä pikkasen kahjona, mutta sitte huomaakin et enhän mä välttämättä ookkaan kun muutkin näitä tekee!!! Hieno homma kun oot ruvennu!!

Itelläni oli ajatus seuraavanlainen:

1) Etuvetoisen (VW 1.9td tai 100:sen Audin 2.5td) veto akseleista suoraa vetorattaille telaston kärkeen (vetopyörät 1/2 tai 1/3 piennemmät kuin autossa). Tosin haittana mahdollinen etupainoisuus.

2) Em. Moottori /vaihteisto paketit moottori pitkittäin, kemppilukko, takavetoisen (Hiace tms.) perä johon vaihteistosta vetari kiinni -> n. 1:4 alennus * vetohampaan suhde akuperäiseen renkaaseen.

Jälkimmäisessä olis se etu että sitä sais vedon myös mahdolliseen takavaunuun, mutta haittana liialinen alennus.

Oliko muuten kalliita nuo telastot?

Lainaus:
quote: Mistä sais alennusvaihteiston/onko vaikea tehdä itse?
Itelläni oli tuossa ekassa omatekoisessa raktorissa suurteholingosta purettu (vanhan David Browinin takaposki) alennusvaihde/suunanvaihtaja, väilitys oli 1:5. Tekniikka oli muuten KE20 corolla + Hyster- trukin akseli + 96:sen eturenkaat + Kuorma-auton takarenkaat. Ts. traktoripurkaamot, niistä vois löytyä. Tuossa mallin suunnanvaihojassa on n. 20cm korkoero ja akselit molemmin puolin vaiheistoa.

Toimis varmaan sullakin jos laitat tekniikkapaketin selkä menosuuntaan?

- Power is nothing without traction -
- Pajero 4x4 2.5TDIC + BFG AT 31x10,5-15 -
Vastaa lainaten