No se "toinen ihmeellisyys" tuntuisi hukkaportilta, eli mikä rajoittaa ahtopaineen ennalta säädettyyn (kellon sisällä olevalla jousella, tai oikeastaan sen esijännityksellä). Aukaisee läppää siellä pakopuolella päästäen pakokaasut virtaamaan suoraan pakoputkeen ohi 'turbiinin' kun säädetty ahtopaine on saavutettu.
Sitten tuo vaijeri. En tunne ko. auto merkkiä laisinkaan, joten: Meneekö vaijeri samaan paikkaan kun tuo "toinen ihmeellisyys"? Ehkä samalle akselille? Vai onko turbossa pakoputken lähdön luona (pakopuolella) useampi kuin yksi liikkuva akseli/osa? Onko painepuolella turbon jälkeen kaasuläppää, jos on niin onko jotenkin kiinteässä yhteydessä kaasupolkimen asnetoon [vaijeri?) vai toimiiko alipaineella?
|