Autohan oli jo ilman 5-vaihdetta mulle tullessaan, leimasin sen kuitenkin nelivaihteisena. Nyt kun oli paremmin aikaa, vasta vaihteiston kinppuun. Ja: 4-5 vaihteen synkronointirunko repeytynyt, 5-vaihteen kytkinrengas rikki, 4-vaihteen synkronirengas täysin muruina pitkin vaihteistoa ja kytkinrenkaasta synkronikartio jauhautunu täysin pois, 4-5 vaihteen kytkinholkin hampaat sökö, puristusjouset ja salpatapit synkronointirungosta murusina rattaiden välissä-laatikon pohjalla, 2-3 vaihteiden synkronoinnit loppu. Ja tätä myöden tietysti laakeripinnat pilalla.
Uudet osat ilman laakerisarjaa olis maksaneet SISU-autosta reilu 1600eetä, muualta kysellen kalliinpia...
"Pitäis olla ehjä" laatikko tuli sentään halvemmaksi.
avaa vaan, ei se siitä hajoo