Lainaus:
quote:
Voihan sinne ulkoisten kaarien päälle kisan ajaksi pultata "katon" ikäänkuin kattotelineelle. Mutta
kiinteäksi pistehitsattu katto, joka estää originaali rättikaton käytön ei käy. Minulla olisi kahdet
kaaret. Orkkikset sisällä ja itsetehdyt ulkona. Mutta kummatkaan ei sääntöjen mukaiset.
Pitäisi saada jonkilainen katsastussysteemi. Jos vaikka vetäisin Jeepin Lappiin ja siellä
sitten kaaret ei kelpaisikaan. Ei sellaista riskiä voi ottaa.
Just do it!
Edited by - jappe on 03/07/2006 09:56:51
|
Jappe, vilkaisepa sääntökirjasta niitä liite J:n kaarivaihtoehtoja. Sullahan on jo pääkaari valmiina ja jollei se ole sääntöjen mukaista rakennetta niin helpostihan sen avoautossa uusii. Jotta auto muuten säilyisi "ehjänä" niin etukaarethan voi rakentaa irroitettavaksi. Pulttiliitoksethan ovat sallittuja joten esim kuvan 253-3 ja 253-37 tyyppinen rakenne sopii sun autoosi oikeinkin hyvin. Silloin saat turkkialumiinista tehdyn tilapäiskaton pultattua paikoilleen ilman että hitsailet ikkunakarmiin mitään! Toteuttaa sen vielä niin, että rättiä voi pitää kaarista ja pellistä huolimatta niin säilyy ulkoinen olemus ! Etulattiassa näkyy vain pultinreijät kun et kaaria käytä!
Pelkkä takakaari/pääkaari ei todellakaan suojaa muualla kuin avoimessa maastossa kaadettaessa. Kivet ja kannot sun muut kepakot saavat uskomattoman pahaa jälkeä aikaiseksi kun tulevat siitä rättikatosta läpi, ja jos sattuisi käymään niin, että liut kyljelläsi päin puuta niin silloinkaan ei pelkästä pääkaaresta ole paljoa iloa. Näin siis jos oikein huono tuuri käy. En usko, että "perikuntasi" hirveästi iloitsisi kun "papalta" jäi orginaalikunnossa oleva Jeeppi perinnöksi. Mieluummin ne varmaankin sinut hengissä näkevät vielä pitkään.
Kun muutenkin olet satsannut siihen harrastukseesi jo varsin paljon varoja ja aikaa niin laita se turvallisuuskin kuntoon, ei se niin paljoa kustanna tuossa "konkurssissa" :-))
Kommentit näin inhorealistin näkövinkkelistä!!
Ja muuten olen sitä mieltä, että yhtenäiset säännöt ovat huomattavasti parempi juttu kuin joka kisalla omansa. Tavoitteeksi kannattaa asettaa, että Baltiassakkin voisi ajella samoilla säännöillä. Vaatinee jonkinverran enemmän neuvotteluja että sellainen saadaan aikaiseksi mutta toivotaan parasta ja onnea tästä päätöksetä puuhamiehille!
MP