Näytä yksittäinen viesti
Vanha 03.07.2006, 08:26
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Perusasetus

Pitäähän tähän munkin nyt jotain laittaa.

Ensinnäkin tämä cuppihan on yksiselitteisen hyvä (eh, korjaan loistava) asia. Se antaa lajiin aiwan uutta uskottavuutta ja kilpailuun jatkuvuutta (kun pitää miettiä kuinka pahasti milloinkin on valmis rikkoo autoa jne.). Kunhan ei ole ensi askel AKK:n suuntaan! Hyi kun hirvittää ajatus 24h kypärä päässä helteessä.

Sitten säännöistä. Kilpailuissa on aina oltava säännöt, jopa free fighteissa on sellaiset. Aina joku tuntee että eivät sovi just hänelle ja ovat siten paskat. Eli säännöt on oltava, tosin mahdollisimman lyhyet, selvät ja kansantajuiset. Eli aivan niin kuin nyt on. Tehdään ne autot niiden mukaan.

Kaari sääntöjä piti hieman miettiä ennen kuin uskalsin kommentoida. Mutta hetken mietittyäni ajatus tuollaisesta "kaaret akk:n liite-j:n mukaan soveltuvin osin" kuulostaa itse asiassa juurikin oikealta. Se karsii pahimmat klemmari,tuubikulma viritykset pois ja helpottaa siten katsastajien työtä.
Esim. toi Japen kaari homma on juuri ikävä harmaan alueen juttu. Toisaalta se kaari nyt kai olisi helpostikkin muutettavissa siten että se olisi "soveltuvin osin" sääntöjen puitteissa. Heitänpä tässä Japelle ja muillekkin ajatuksen että kuinka kovat niskalihakset pitää olla jos auto kierähtää kaaren varassa ja siihen kaaren ja ikkunan väliseen kohtaan osuu korkea kanto tai kivi? Kyllä tuo "puolikattokin" on ihan vaan omaksi turvallisuudeksi.

Mun mielestä siis autot turvallisiksi jo siksikin että lajin tulevaisuus säilyy jos joskus jotain ikävää tapahtuu. Järjestäjille tms. tuskin tulee mistään paskaa käteen jos vehkeet on ollut turvallisia.
Toinen ja mun mielestä todellä tärkee syy on se että ne rastit voidaan viedä myös ns. vaarallisiin paikkoihin. Jos rasteja on vaan suolla niin voittaja on aina se jolla nopein vinssi ja vinssiapina.

Kaiken tän vuodatuksen tarkoituksena oli (en tiedä onnistuiko?) ilmaista et olen, järjestäjien päätöksiin ERITTÄIN tyytyväinen ja et noihin sääntöihin oikeesti pitäisi pystyä kenenkä vaan ja oikeastaa millä autolla vaan. Eli Jappe älä sinäkään nyt vaivu synkkyyteen.

Kiitokset Paavolle, Tannille, Kentsulle, Lipposille ja kaikille jotka tän homman takana on.

"just my five cent"

-sami-

Vastaa lainaten