Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 01.07.2006, 11:24
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
quote:Ja kannattaisikohan sitten samalla kun noita sääntöjä muutellaan, harkita meidänkin siirtymistä samoihin sääntöihin kuin baltic-cupissa, siitähän olisi taas etua kaikille, ja mitä edemmäs sääntöjen yhdistäminen menee ni sitä hankalempaa se on...
Kyllä tätäkin on vähän ajateltu, ainakin nuo rengaskokomääräykset ovat aika lähelle, tosin muutamalla poikkeuksella:

- orkkisluokkaa on "lisätty" TR1 "alle", mukaantulokynnys halutaan pitää tarpeeksi alhaalla, ja niille jotka ei halua rakentaa autoaa "pilviin" pitää olla luokka jossa voi kilpailla täysiverisesti
- Standard-luokka 838mm vs. TR1 820mm, mutta tuo täysi 33" on varmaan senverta hyvä juttu että ero ei ole paha
- Modified 915mm = TR2 rengaskoko
- Prototype 1043mm = TR3 rengaskoko
- lisäksi se "porttaalit nostaa luokkaa pykälällä", kun akselityypillä on kuitenkin aika iso merkitys, ja porttaaleja on paljon, muuten sorsis tuntuvasti suorilla akseleilla ajavia, eikä tarkoitus ole tukea "kilpavarustelua"

Suoraan TRx säääntöjen käyttäminen ei tunnu ainakaan minusta järkevälle, esim. sen takia että TR1 säännöt on viisi sivua ja Standard-säännöt pari riviä.

Kts. http://www.laplandtrophy.com/2006/da...aannot-BSC.pdf ja sieltä linkit suomenkielisiin TR1/TR2/TR3 sääntöihin, jonka lisäksi BSC-yleiset määrykset puolikymmentä sivua (joita ei tietääkseni vielä ole käännetty suomeksi).

Ja BSC pistelaskukaava jonka hallinta edellyttää korkeamman matematiikan tietämystä.

Ja vielä yx esimerkki TR1-säännöistä: "6.8 Kori ja runko: Alkuperäinen. Kaikki muutokset ovat kiellettyjä. Korin ja rungon välinen korotus on kielletty. Vain valmistajan alkuperäiset pyöränlevikkeet sallitaan." Kuinkahan suosittu tuollainen sääntö olis stanuissa?

Tarkoitus ei ole tarkoituksella keksiä pyörää uusiksi, mutta noi TRx ei vaan (ainakaan mun mielestä) sovellu kovinkaan hyvin sellaisenaan kotimaisiin ksoihin eli meikäläiselle kalustolle. Ja selkeyttä ja yksinkertaisuutta on yritetty hakea pitämällä säännöt mahdollisimman lyhyinä ja yksinkertaisina, esim. välttää "Ohjauspyörän saa vaihtaa. Tarvittaessa on esitettävä todistus ohjauspyörän sopimisesta automalliin" tapaisia juttuja (tämäkin esimerkki TR1:stä).

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Edited by - Paavo on 01/07/2006 12:29:55
Vastaa lainaten