Viestiketju: volvon kansipahvia
Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 30.06.2006, 07:04
kany:n Avatar
kany kany ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.07.04
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 454
Perusasetus

Kirja kertoo momentin olevan 9.5kg öljytylle pultille - vaikuttaako tuo öljy sitten mitään niin en tiedä mutta nyt kun muistelee niin aina ne vedettiin yli ja oikein virivirikoneeseen tehtiin lohkoon isommat kierteet ja vaihdettiin mersun kannenpultit, jos muistan oikein niin M14 koko. Tarkkaa syytä en tiedä - perimätieto vain kertoi että näin piti tehdä ja niin jääräpäisesti tehtiin, ongelmia ei kyllä ilmennyt alkuperäisilläkään pulteilla.

Laitetaan nyt tähän jatkoksi kysymys kun liippaa liki, onko puristuksen nostosta haittaa alakierros vääntökoneessa (B30A)? Puristuksen nosto periaatteessa nostaa vääntökäyrää koko kierroslukualueella mutta käytännössä häviääkö hyöty moottorin häviötehojen kasvuun aivan alakierroksilla? Vai alkaako vain nakuttamaan helpommin pikkukierroksilla vedätettäessä? Kysymys pohjaa nyt tuohon Volvon A vs. E kansipahviin tai paremminkin kanteen ja sitäkautta puristus suhteeseen (8.5:1 vs. 10.0:1). Kun kannen käyttää pois niin kannattaako siis saman tien höylätä se E-kannen mittoihin...

Vastaa lainaten