Niin just, minkä ihmeen takia tirsselikone???
Eikö se ny ois paljon järkevämpää laittaa sinne bensakone, sellaselle osaat vielä jotain tehäkkin jos ja kun vikaa tulee.
Koneen koollahan ei sinällään oo mitään väliä kun ei se leimalle mee kuitenkaan, tulipeltiä saat aina muokattua ja syyläri toimii siellä auton takaosassakin. Keulalle tulevaa painoo ei tietenkään kannata järin paljoo kasvattaa.
(Leima Nivaan max. koneen koko ois 2112cm3 ja 100,8hp)
Muutenkin, mikä sen FJ:n laatikon funktio on, eli miks just se vai sen takia kun oli kohtuuhintaan tyrkyllä. Millaset välitykset siinä on?
Nivan koppaan kun rakentaa "monsteria" niin kannattais käyttää kevyitä palikoita ettei tarvi niin älyttömästi vahvistella paikkoja = paino nousee = menetetään se ainoo "etu" mikä Nivassa on rungollisiin verrattuna.
Jos laittaa ne FJ:n akselit niin sillon kannattais miettiä jotain vääntävää 2,0-2,5l bensakonetta, tai jopa joku kevyt v6 tai jos välttämättä haluaa tirsselin niin joku esim. wolkkarin 1,9, siihen ymppää vaikka Ladan 2101 laatikon, modattuna tietty, ja sen perään Suzukin jakoloota mihin saa kohtuu hintaan välityssarjoja ja siinä ois ne kartaanilähötkin oikeella puolella + kartaanikässäri.
Kannattaa miettiä se varaosien saatavuuskin jo etukäteen!
____________________________
VAZ 2121 Niva
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva@kotikone.fi
Edited by - ToveriNiva on 28/06/2006 21:18:38