Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.06.2006, 19:26
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Minulla painaa luotettavuus. Joutava pikkuremppa ei kiinnosta. Auto pitää olla tehty kunnolla, ettei tarvitse stefoja yms. vaihdella jo alle 100tkm. Siksi pysyttäydyn laadukkaissa Japanissa valmistetuissa kulkineissa.
Kyllä näin on.

Lainaus:
quote:
Vielä kaipaisin niitä vastauksia muutamiin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin:
1) Rengastus. Ovatko nuo alkuperäisen viestini mukaiset 235/75-15 tai 245/70-16 tai 245/75-16 hyvä valinta, kun ottaa huomioon, että enimmäkseen ajan siis tiellä? Kuvittelisin, että auton painoon nähden leveys/korkeus suhde olis about passeli. All-Terraineilla kuvittelen pärjääväni. Ostan nastat sitten jos rupeaa liikaa jännittämään. Niin ja ketjut tietty maastoon.
Unohda noi kaks ensimmäistä kokoa. 245/75R16 on vielä niin lähellä alkuperäistä että ei ainakaan tuota pienemmäksi pidä mennä rengastamaan, varsinkaan jos jotain korotusta suunnittelet. Näyttää renkaat muuten hassun ja epäasiallisen pieniltä.

Lainaus:
quote:
2) JOS haluan lähteä korottamaan, niin olen tuuminut tämän tekeväni esim OME:n jousitus sarjalla, joka korottaa maltillisesti ja parantaa jousitusmukavuutta, toimivuutta, joustoja jne sekä tiellä että maastossa. Korin korotukseen liittyy mielestäni liikaa ylimääräistä "säätöä". Vieläkin saa väittää vastaan, sillä enhän minä näistä oikeesti mitään ymmärrä...?
OME varmasti ok. Mutta helpohkohan se koppa on nostaa. Tosin et sä siitä mitään hyödy jos renkaat sopii ilmankin alle.

Vastaa lainaten