Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 20.06.2006, 10:38
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Perusasetus

Kun romaanit on muodissa ja lehdistössäkin "haamukirjailijat" ajankohtaisia niin jatketaan Mylpyn tyyliä vaikka joku "nyybi" ei jaksaisikaan lukea. Tuskin jaksaa paljon muutakaan kuin valittaa!! Mylppy on monessa asiassa ihan oikeassa, mutta näyttää ainakin siltä, että ei itse kovin useasti ole ollut autokisoja tekemässä tai ainakaan vastuullisen järjestäjän asemassa. Varmaankin katsojana ja hyvä sekin. Luottamus vapaaehtoistyövoiman paikallesaantiin on sen verran sinisilmäistä eikä ainakaan täällä etelä-suomessa ole pitkiin aikoihin ollut muuta kuin toiveajattelua! Siinä olet oikeassa, että yleinen pyyntö "töihin" ei tuota mitään tai ainakaan kovin hyvää tulosta. Jokaiseen on erikseen otettava kontakti puhelimitse tai mieluummin käytävä paikalla asiasta sopimassa ja kisapäivänä mieluummin vielä kotoa haettava paikalle, jotta jonkinlaiseen tulokseen pääsisi. Tämä siis pitkään kisoja tehneen inhorealistinen näkemys joka ei varmaankaan kaikilla kisapaikkakunnilla eikä kaikkien lajien osaltakaan välttämättä pidä paikkaansa!!! Menettelytapoja on sitten vaihtelevasti miten porukka kokoon saadaan. Vedotaan vastuuntuntoon??? - nykynuorisolle (ei toki kaikille) vieras termi - maanitellaan, uhkaillaan ym. ym. Kun kyse on Offikisasta päätekijöitä ei järjestelyihin montaa tarvita (siis ennen kisaa), mutta jos kyse on nopeus- tai rallikisasta niin aluksi tekijöitä tarvitaankin jo " joukkue" ja kisapäivänä vähintään "komppania" ja rallissa jopa "pataljoona". Tämä siis siitä varsinaisen työn tekemisestä jotta yleisölle ja kilpailijoille saataisiin järjestettyä nautittava ja antoisa tapahtuma. Jos kaikki on mennyt hyvin niin kisa toteutuu ja ongelmaksi jää vielä kisapäivän sään vaikutukset yleisömäärään.
NORT-ilaiset olivat lähettäneet säätilauksensa oikeaan osoitteeseen ja ilma oli mitä mainioin. Jaksot ja siirtymätkin olivat mainiossa kunnossa ja kaikille tasapuolisia. Onnittelut siltikin NORT:ille onnistuneesta Cup-avauksesta! Väkeäkin jaksojen varressa oli huomattavasti enemmän kuin järjestäjiä joten siinäkin suhteessa kisat varmaankin onnistuivat. Varsinaisen työn teosta vastasi (siltä ainakin ulkopuolisesta vaikutti) kuitenkin aika pien ryhmä ja oli onnistunut suht hyvin vaikka yhtä sun toista oli jäänytkin tekemättä!
Kun tämä kirjoittelu taisi lähteä tiedotusasioista niin tuolla viidakkorumpu tai mikä lie oli kuitenkin aikaansaanut sen, että ihmiset olivat lähteneet liikkeelle ja ilman osoitetietoja löytäneet jopa paikalle. Tosin en paikallislehtien puffijuttuja nähnyt, mutta huoltoasemilla kisajulisteita näytti olleen aika laajallakin Satakunnassa ja Etelä-Pohjanmaan alueella. Välttämättä tuo menetelmä, pari viittaa päätien varressa, ei monessa muussa paikassa olisi toimiva ratkaisu mutta tuolla se toimii sillä jos pitkämatkalainen osuu Noormarkkuun vievälle päätielle niin viitoitustakaan ei normaalinäön omaava autoilija voi olla huomaamatta jollei nuku tai keskustele matkustajien kanssa liian innokkaasti!
Mylppykin näytti kaikesta huolimatta löytäneen paikalle ja 2-jaksolla näkyy kuvanneen samoja autoja kun allekirjoittnut vieläpä samasta kuvakulmasta. Taisipa vielä loikkia pitkin jaksoa takaisin 1-jaksolle seuraamaan Pro-modin ja Protojen suorituksia. Katsojalle "paaha" moka tuollainen turvanauhojen sisäpuolella hyppeleminen. Erehtyyhän sitä viisaammatkin ja kun vielä kamera on kaulassa niin sehän jo antaa paljon anteeksi :-)) Eipä silti. osa muutakin yleisöä mielsi siimoituksen tarkoittavan hyvin raivattua helppokulkuista katselualuetta eikä jaksoa, mutta tällaistahan sattuu "paremmissakin piireissä". Offissa onneksi riskit ovat huomattavasti pienemmät kuin vauhtilajeissa mutta siltikin turvamääräyksiä tulisi noudattaa jotta kilpailuluvat jatkossakin viranomaisilta heltiäisivät.
Aurinkoista ja lämmintä Juhannusta kaikille ja koittakaa selvitä hukkumatta vesillä


Vastaa lainaten