WAU! Tämä on oikeasti aktiivinen palsta. Näinkin monta vastausta verrattain lyhyessä ajassa!
Viitaten kommentteihin ja netissä suorittamaani tutkiskelua, olen tullut siihen tulokseen, että Hilusta SAA erittäinkin mukavan alustan myös maastokäyttöön. Australiassa varsinkin näyttäisi olevan ylivoimaisesti suosituimpia kärryjä (toki maastokin hiukan poikkeaa) ja ARB:n mukaankin "Hilux is the Australian off-road legend..." No mainospuheitahan noi tietty on, mutta väkisinkin tällaisen amatöörin suupielet vetää tyytyväiseen hymyyn, kun katselee millaisissa paikoissa Hilulla Ausseissakin väännetään. Kyllä Hilux on mun valinta!
Vielä kaipaisin niitä vastauksia muutamiin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin:
1) Rengastus. Ovatko nuo alkuperäisen viestini mukaiset 235/75-15 tai 245/70-16 tai 245/75-16 hyvä valinta, kun ottaa huomioon, että enimmäkseen ajan siis tiellä? Kuvittelisin, että auton painoon nähden leveys/korkeus suhde olis about passeli. All-Terraineilla kuvittelen pärjääväni. Ostan nastat sitten jos rupeaa liikaa jännittämään. Niin ja ketjut tietty maastoon.
2) JOS haluan lähteä korottamaan, niin olen tuuminut tämän tekeväni esim OME:n jousitus sarjalla, joka korottaa maltillisesti ja parantaa jousitusmukavuutta, toimivuutta, joustoja jne sekä tiellä että maastossa. Korin korotukseen liittyy mielestäni liikaa ylimääräistä "säätöä". Vieläkin saa väittää vastaan, sillä enhän minä näistä oikeesti mitään ymmärrä...?
Olen selaillut ARB:n kuvaston jo hiirenkorville ja ostoslista alkaa muotoutua:
- Vinssipuskuri, kylkiraudat, takapuskuri, OME jouset, .... Ihanan kallista, mutta ah niin toimivaa, laadukasta (ja hyvän näköistäkin). Onko lukijoilla minkä verran kokemusta ARB:n tuotteista?
Jatkakaa ihmeessä palautteenne antamista, on todella ilo lukea kommenttejanne laidasta laitaan. Mutta älkää please sortuko enää tohon merkkitaistoon. Tiedän, että LR on huippuvehje ja monella muullakin pääsee ja että Toyota on maailman paras =), mutta minua ei merkki niinkään kiinnosta vaan ao ajokin TOIMIVUUS ja OMINAISUUDET ja SAATAVILLA olevat lisävarusteet.
Näihin tunnelmiin, hyvää Juhannusta kaikille!!! Toivottavasti pian nähdään pusikossa.
Note! This message was posted anonymously!
|