Tähän mennessä 5 pakosarjaa sulanut alta. nykyään käytän CERMETEL pinnoitusta. Toimii huomattavasti paremmin ja hintakin on "halpa". ainoa huono on että ei saa tehtyä kuin muutamassa paikassa suomessa.
Bensamoottoreissa kun ei sitä syöttöä lisätä ihan tuostanoin vaan. ja kyllä se turbo pyörii vaikka adapteripalalla orkkis sarjasta. on testattu ihan toimivaksi. pääsee vaan helpommalla.
MAKE:
Pakosarjan pituuksista ja kollektorien koosta voidaan olla montaa eri mieltä mutta nyrkki sääntöinä jotka olisi hyviä tehdessä sarjaa. - Kaikki putket samanpituisia,
- kollektorilla putket kiertävät syttyjärjestyksessä,
- kun teet jigin Tarkista että sisällä putket ovat lineaarisesti ettei tule turhia pyörteitä,
- Ensimmäinen mutka mielellään vasta 80mm päässä kannesta (testattu vaikutusta ja se on ainakin turbokäytössä suuri, puhutaan melkein 30hvtehoista, vaparissa tietenkin vähemmän tehokasvua mutta vääntökäyrä muuttuu olennaisesti)
- putki kokona käyttäisin MAX parimilliä isompaa putkea kuin kannesta tuleva kanava, mikäli kasvaa radikaalisti laakista tulee taas turhia pyörteitä ja teho ja vääntö laskee.
SARJAN PITUUS, ei ole edes teoriassa kovin tärkeä kunhan ei ole liian pitkä(toivottavasti joku edes ymmärsi) Ollaan tehty muuttuva pituuksisia pakosarjoja +600hv jenkki peleihin ja todettu että teho ja vääntö kasvu/lasku on kovinkin pientä verrattuna 1"->4" pidemmässä sarjassa, remmiahdetussa pannussa ollaankin eri asioiden kanssa tekemisissä.
T:Jokke
|