Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 16.06.2006, 21:35
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mielestäni huonoja asioita Hiluxilla maastossa ajettaessa ovat pituus, suuri kääntösäde ja pitkä takaylitys.
Monissa paikoissa, mistä muut autot kääntyvät heittämällä joutuu hilulla ottamaan ainakin kerran pakkia.

Ei tuo nyt ihan yksiselitteisesti huonoa ole. Pituus tai oikeastaan akseliväli antaa aika tavalla etua nousuihin. Siinä missä joku Lj, yms lipsahtaa poikittain, on Hiluxin sivuliikkeet hitaampia ja helpommin hallittavia. Lyhyissä nousuissa/portaissa toisilla on auto pystyssä ja Hiluxissa eturenkaat nousun päällä ja takarenkaat vielä tasasella.

Ottaahan se maha kiinni helpommin pitkällä akselivälillä, mutta aika harvassa paikassa sillä on merkitystä. Tosin jollain 31" renkailla sillä voi olla vähän enemmän merkitystä kun muistan.

Kääntyvyys ongelmat on ihan totta. Välillä tulee nojailtua tiukoissa kurveissa puihin auton hytin jälkeisellä osalla kun ei jaksa joka paikassa vekslata. Siis sillon kun on lupa nojailla puihin, ei muutoin. Hytikka ohjaus auttaa nopeudellaan asiaa, mutta kääntöä rajoittaa murrosnivelten rajallinen kääntösäde/kestävyys äärirajoilla, ym pienet murheet.

Uuden auton ostamista off-roadiin en ymmärrä, kun voisit ostaa valmiiksi rakennetun Offiauton ja mukavan käytetyn käyttiksen samalla rahalla.

Näköjään Cruiseristeissä elää vieläkin tuo "oikea maastoauto" aate. Luulisi jo tähän mennessä kaikkien oppineen, että millä tahansa voi harrastaa ja kaikissa autoissa on omat ongelmansa. Ei se siitä millään merkki-ihannoinnilla ja muulla jeesustelulla parane.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten