Näytä yksittäinen viesti
Vanha 16.06.2006, 12:45
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Rasvoissa on tosiaan laatueroja. Minne lie siitä alkuperäisestä rasvasta öljy kadonnut, kun oli niin kuivakkaa, eikä valumia ole koskaan näkynyt. Kai sieltä on öljy sitten vain haihtunut taivaan tuuliin.

Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
Tuo on muuton yleinen ongelma. Periaatteessa, ehkä vähän liikaakin yleistettynä, tuo vaseliini koostuu öljystä ja saippuasta. Jos vaseliini seisoo pitkään, nuo alkavat erkanemaan toisistaan ja se ilmenee siten, että purkissa vaseliinin päälle ilmestyy nestettä(=öljyä). Silloin jäljelle jääneen tavaran ominaisuudet ei enää vastaa alkuperäistä. Itse olen tosin käyttänyt nuo erottuneetkin pienen sekoittelun jälkeen.

Luonnollisesti huonolaatuisissa vaseliineissa erottuminen tapahtuu nopeammin.

Tuo öljy ei varmaan pysy vinssin sisällä samalla tapaa kuin vaseliini, siinäpä saattaa olla yksi syy.

Tuli vielä sellainen mieleen, että tuollaiset synteettiset rasvat on siitä hyviä, että ne säilyttää ominaisuutensa paremmin kylmässä. Tuollanen NLGI 2.lk:n rasva alkaa olla jo aika jäykkää kovemmassa pakkasessa, ei pelaa lainkaan alle -25 asteessa. Itse laittaisin synteettiset, niin ei tarvitse toista vinssiä saadakseen vaijerin ulos kelalta.

Äkkiä tulisi tuossakin mieleen rasvanipan ja "tyhjennyspropun" lisääminen. Rasvanippa yläpuolelle ja tyhjennus aukko alapuolelle. Sitten vaan välillä pumpataan puhdasta rasvaa täyttönipasta niin kauan kunnes sitä tulee propustakin pihalle, ideana rasvanvaihto. En kyllä tiedä onko rasvatila riittävän eristetty muusta vinssistä, jotta rasvaa ei menisi väärään paikkaan.

www.alanmiehet.com #1

Edited by - kivinen on 16/06/2006 14:58:21
Vastaa lainaten