Juupa juu. venähti taas vähän mutta...
elikkäs uudet helmat oli työnalla ja kyllähän niistä ihan näpäkät tulikin.
ensimmäisenä piirrettiin vaan suora viiva mitä pitkin leikata ja ei muuta kuin rälläkkä käyntiin.
Eipä ollut paljoa enää jälellä vanhasta helmasta.
Uusi helma kotelo sovitukseen menossa! materiaali rhs 100x50x3 jos kestäs muutaman vuoden happanematta puhki.
Pientä muotoilua ja oikeaan mittaan katkaisu...
No kun tuo pelkkä palkki näytti niin orvolle, päätettiin sovittaa sitten siihen kylkeen 48x4 vesijohto putki ja pari mutkaa.
Paitsi jouduttiin sitä sen verran muuttamaan että putkea tuotiin 2cm lähemmäs koria mutkia katkaisemalla, jolloin lopputulokseksi jäi vieläkin se että korin kokonaisleveys kasvoi n.100mm
kyllähän tuon palkin hitsaili vielä mielellään kiinni tuohon vanhaan helman soiroon mutta alapuoli olikin oikein mukava, kuten varmaan jokainen auton pohjaa selällään hitsannut tietää! siinä ei pala kuin hihat! ja kirjaimellisesti.
Kuskinpuoli putkea vaille valmis.
Ja valmiina, rako kapeni putken ja palkin välissä huomattavasti mutta luultavasti on myös paremman näköinen näin eikä katsastus setä olisi välttämättä ihan heti revityttämässä niitä irti
Saatiin sitten viimein helmat tehtyä ja intoa jäi vielä pikkusen niin testailtiin millä olisi paras kiillottaa katon / tuulilasin ympärillä olevat kromilistat, jotka puolustus voimien henkilökunta on ystävällisesti maalannut oman makunsa mukaiseksi.
koitettiin puukkoa, puntaria ja kaikkea kaljapulloon asti ennenkuin tulimme siihen puolueettomaan tulokseen jotta porakone ja rautalanka rulla on kaikkein paras kevyesti painettuna.
Ja hionnan jälkeen pieni hankaus sellaisella kiillotus huovalla ja se on siinä, enää ei puuttuiskaan kun loput.
>VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA,
AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA!<