Lainaus:
quote:
Ferriittirenkaita saa elektroniikkaliikkeistä. Niitä löytyy sekä umpirenkaina, joihin kaapeli on tosiaan tarkoitus kiepauttaa parin kierroksen verran, että valmiin kaapelin ympärille puristettavia.
Offroadjounin kanssa olisin samoilla linjoilla : jonkin laitteen maa on muita korkeammassa potentiaalissa ja laite yrittää siksi maadoittaa itseään signaalijohtoja pitkin. Yksinkertaisin konsti on tosiaan yhdistää laitteiden rungot (maat) toisiinsa tukevalla piuhalla.
I fell off the stairway to heaven and now I'm on a highway to hell
|
Jep ..se on kyllä samaa virtaa siellä virtalukossa, kuin akussa ja laturinjohdossakin. Auton käydessä ja laturin pyöriessä, laturin hiilet kipinöi, joka kuuluu kierrosten mukaan voimistuvana vinkunana. Valot päälle, niin vielä pahenee. Varmista vielä, ettei jokin laite saa maata myös "väärästä" kohtaa, jolloin maapotentiaali on kahden maapisteen väliltä, eli ei varmasti sama kuin muissa laitteissa. Joskus esim: radio-antennin vaippa täytyy erottaa maa-eroittimella. Kyllä jo epätodennäköisempää ja selviää irroittamalla antennin, jos loppuu ..vika löytyi. Aiemmin mainittu laitteiden irroittaminen metalliosista handyyn ja yhdistämällä maat toisiinsa on hyvä konsti. Sit yksi kerrallaan mätkit laitteita kiinni asennuspaikkoihinsa. Kun vikinä ilmaantuu, löytyi vika. Auto tietysti käynnissä koko ajan. Jos vikinä tulee silloin kun auto ei käy, vika on varmasti näytössä. Sit sinne Ferriittistoksille. Nämä maadoitus härdellit on aivan jokapäiväisiä jutskuja, niille jotka vahvistimia autoihin päivittäin ruuvailee.
PS. Tämä palsta nyt ei ehkä ollut tätä varten, mut näin tälläkertaa.
Note! This message was posted anonymously!