Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 13.06.2006, 16:49
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Juu. Mää en tiedä mistään taas mitään.
Mutta tuohon auton moottorista tehtyyn.

Yks tuttu teki jostain Toyotan tai nissanin 1,3 litrasesta.
Nokka akseli pois. Venttiilit aukee itsekseen imusta. Sekä imu että pako puolella suodattimet, eihän sitä voi olla varma kumman puolen venttiilit aukee, vai molemmat. (Ja sitten taas jos esim, pako venttiilit laittaisi jumiin, niin ahdistaisiko liikaa jos joutuu väkisin imeen vain toisten venttiilien kautta. (No tuskin ahdistaisi, mutta kuitenkin).).
Sytytys tulppien tilalle vastaventtiilit joista ilma johdetaan säiliöön.
Ja pyöritys sähkömoottorilla. Moottorin oma öljypumppu hoitaa voitelun, (nokka akselin kanavat tukittu).

En tiedä paljon sähkömoottorissa kierroksia/välitys moottorinkampeen. Eli paljon moottoripyörii. Ja paine venttili tais olla säädetty 8 barin tienoille?
Ja mikä on säiliön litra tilavuus??
Mutta kyllä se maalaus hommat on hoitanut. Hiekka puhallusta ei kait ole harrastanut.

Vastaa lainaten