Sillä mun hiekkapuhalluspistoolilla todistettavasti paska lähtee!! Tällä puhaltaa esim. takapuskurin kokoisen alan ihan kivasti jos ilmaa riittää.
Sellasenkin hiekkapuhallushärvelin olen nähny, jolla ei tapahtunut oikeen mitään. Se imi hiekkaa takaisin säiliöön. Joku hommassa kusi.
Tää mun vehje on sellainen, että pikkunippelejä sillä puhaltelee pienemmällä suuttimella. Isompi 4,5 mm suutin saa aikaan sen, että pikkukompurassa paineet laskee liian alas muutamassa sekunnissa. Jollain 8 ja yli paineilla lähtee paska mukavasti jos vain ilmaa riittäisi.
Mä olen ymmärtänyt, että se on vissiin aika pitkälle kiinni suutinten koosta ja paineesta mitä tapahtuu. Hiekan määrää ei tässä säkistä imevässä voi säätää.
Ainoa puute on paineilmasta, toinen jonkinasteinen pulma on hyvän hiekkapuhalluspaikan puuttuminen kun tähän pitäisi tietysti yhdistää, että ilma on samassa paikassa.
Jos oli joku tehokkaampi vehje, niin ilmeisesti pitäisi hommata hiekkapuhalluskypäräkin kun sellastakaan mulla ei ole. Tällä pikkupistoolilla pärjää jotenkin vaatimattomammillakin suojaimilla.
Ne mun ruostepaikat ei ole sellaisia, että niissä mitään 10 kuution tuottoa tarvii ja mitään sormen kokoista suutinta. Riittää, että puhaltelee pikkupistoolilla juuri oikeisiin kohtiin alkavaa ruostetta ja ei puhaltele esim. jarruputkia, stefoja, johtoja ja puslia. Monta monta pientä ruostekohtaa auton alla, jotka vaatii pikemminkin tarkkaa nysväystä kuin seinien puhdistamiseen sopivaa hiekkapuhallushärveliä.
PS: Ei muuta kuin lisää vaan hiekkapuhallusläppää, kun kaikki tieto uudessa harrastuksessa on tarpeen!
Note! This message was posted anonymously!
|