Lainaus:
quote:
Pykälää isompi ahdin antais enemmän tehoa ja vähemmän vääntöä. Yhdellä kaverilla oli katu-turbo-uunossa 195hv ja 350Nm (!!!!). Siinä olis saanu olla vähän isompi puhallin. Pieni ahdin käy voimansiirron päälle, uunosta meni laatikoita niinkuin näkkileipää.
Paljonko tuommosen kruiserin voimansiirto kestää norm käytössä, tietääkö kukaan...?
PS. Minkälaisen ajan se hiluksi kellotti kisoissa?
Kaikki toimii kaasu pohjassa
Edited by - sisua45 on 12/06/2006 00:31:13
|
Isompi ahdin ei välttämättä tarkoita että vääntö putoaa ja teho lisääntyy.
Nuo uudet ahtimet toimivat paljon "herkemmin" kuin vanhat, virtaukset ovat paremmat, laakerointi parempi.
Itse laittaisin Holsetin HX-40 tai HX-50 tuohon 4.2Litraseen, ja laskee sitten sopivat pako/compura siivet jotta saadaan vääntö ja teho oikeille kierrosluvuille.
Pakosarjan primääriputket saman mittasiksi, 3-3,5" downpipe + 3"putkisto ja imusarja/painekotelon teko.
Veikkaisin että noilla eväillä kruiserin motista voisi saada 300-400hp
ja vääntö maximin vois saada sinne 1800-2300rpm paikkeille, niin kuin se on nytkin.
Eiköhän tuo Cruiserin voimansiirto kestä aika paljon tehoa kun kestää tuolla metsässä ristiriiputtelussa kiusailua lukkojen kanssa. Autossa on painoa kuitenkin aika paljon, joten kovilla ne on kyllä.
Ja kuitenkin kuskista se on kiinni kestääkö ne.
__________________________________________________ ___________
Toyota HJ60,Differential Locks, Super Swampper TSL 33", Winch.
Edited by - NymiS on 13/06/2006 10:30:52