Näytä yksittäinen viesti
Vanha 12.06.2006, 23:26
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Kun nyt noilla nettitaidoillasi näyt kehuvan niin et kuitenkaan näy osaavan niin yksinkertaista hakutapaa kuin Googlen jolla tällainen ei nörtti heti ensihaulla löysi Noormarkun Lemminkäisen osoitteen. Kyse taitaakin olla vain siitä, ettei asianosaiselle ole tärkeää muu kuin yleensä valittaminen.
Se täytyy kyllä minunkin sanoa, että katsojien kannalta osoitteen kertominen toki helpottaisi paikalle löytämistä jos vaikka Eniron reittihaullahaluaa itselleen matkareitin selvittää ja tulostaa.
Tsemppiä kisajärjestäjille ja hyvää säätä katsojillekin

Note! This message was posted anonymously!
Vastine Anonyymin kommentoijan hyökkäykseen ja syitä miksi kysymykseni laitoin aika provosoivaan sävyyn. Tulen vielä katumaan tätä turhaa viestiketjun aiheenviereistä avautumista

Voithan vaikka kokeilla Googlella hakua Kappas vaan ei löytynnyt. Tietenkin voidaan hakea pelkkää Lemminkäistä Noormarkusta, löytyy vaikka tällainen linkki. Missään ei kerrota onko kyseessä asfalttiasema, sanotaan vain kyseessä olevan Lemminkäinen Oyj:n kiviainesyksikkö. Haluaisin nähdä nyt sen hienon hakulauseen, jolla löydät yksiselitteisesti Noormarkun Lemminkäisen asfalttiaseman (ja kyllä asvaltti ja itselleni luonnollisempi asfaltti ovat kummatkin suomenkielessä hyväksyttäviä kirjoitusmuotoja).

Ja miksi minä valitan, enkä tee asialle mitään. Voin kyllä sivuja vääntää ja nettihostaukset hoitaa, mutta sitä en tee ilmaiseksi, kyseessä on kuitenkin "ammattini", vaikka kaukana gurusta olenkin. Sen takia yritän potkia, että eri kilpailut tekisivät omia sivujaan, kun kuitenkin internet on varmastikin tärkeä, jollei tärkein tiedonlähde harrastajille ja katsojille. Sivujen tekeminen ja ylläpitäminen ei ole vaikeaa, eikä kallista. Ne ovat pieni kuluerä, jos ne tehdään harrastajien omin voimin, eikä jouduta ostamaan tekopalveluita muualta. Kun sivujen ulkoasua, eikä niille sijoitettavaa tietomäärää yritetä tehdä liian korkeilla tavoitteilla ei niistä valtavaa taakkaa synny.

Ja ei, omat sivuni eivät ole sen yrityksen hostaamat, missä minä hommia teen, ne ovat vain halpa säilytystila kaikelle epämääräiselle romulle, ei taidonnäyte.

Monesti olen itkenyt ja ruikuttanut sivustojen virheistä ja suunnittelusta. En tee sitä siksi, että pitäisin haukkumisesta, vaan siksi että monesti pienillä asioilla pystyttäisiin paljon parantamaan kokonaisuutta. Olen toivonut parempaa tiedottamista kilpailuista ja montaa muuta pientä asiaa, joilla pystytään helpottamaan monien muiden elämää. Ja jos jokus kirjoitan jotain negatiiviseen sävyyn, ei se välttämättä tarkoita sitä, kun luet tekstin uudestaan ajatuksella. Toivottavasti herra anonyymi myös huomioi sen että olen yrittänyt tälläkin palstalla monia ihmisiä auttaa heidän ongelmissaan, joihin minulta löytyy jotain annettavaa.

Viimeisen parinvuoden aikana on tullut kierrettyä katsomassa toistakymmentä offroad-kilpailua ja tapahtumaa ja aina on paikalle tullut löydettyä. Jokaisessa kilpailussa suurimmaksi ruikuttamisen aiheeksi on noussut sama aihe, tiedottaminen etukäteen ja paikanpäällä (mitä, missä, milloin, ratojen sijainti maastossa, parkkipaikkojen sijainti, pääsylippujen hinnat jne). Helposti korjattavia asioita, joilla yleisöä palvellaan. Montakohan kilpailua löytyy, jossa kaikki nämä olisivat olleet kunnossa?

Ja sitten ihan aiheeseen liittyen.

Kiitoksia osoitetiedosta, tuo Parkanontie 233 osoite varmisti juurikin kyseessä olevan Lemminkäisen kiviainesyksikön, johon eräs hakutuloskin viittasi. Toivotaan että kilpailuista tulee hieno, niin kilpailijoiden, kuin yleisönkin kantilta katsottuna.

Vastaa lainaten