Kävinpäs nyt sitten rullilla HDJ:n kanssa. Aivan mielenkiintoinen kokemus.
Mökki täynnä savua ja kutosen pauhua. Lukemiksi jätettin 205hv ja 565Nm. Max teho 3500rpm kohdalla. Vääntöä saman verran kuin vakiossa jo 1000rpm kohdalla eli noin 360Nm . Maksimivääntö 2100rpm.
Vääntö kävi syötönsäätöjen(ahdonalainen/syöttöruuvi) välillä yli 580Nm:ssä, mutta laskettiin vähän, säästääksemme kankia. On sen verran alhaalla tuo max vääntö johtuen pienestä turbosta. Lisäksi vähän savutusta hillittiin. Tokihan se alhaalta työntävä tukeva vääntö tuntuu hyvältä..
Kyllä jäi silti vähän sellainen maku suuhun, että isompaa ahdinta kehiin ja uudelleen rullille. Ruokaa olisi ollut tarjolla, mutta ahdin alkaa ahdistamaan, jos enemmän ruuvaa. Paine nyt vain 1 - 1,2bar.
Kyllä se kuitenkin vetää suupieliä ylöspäin, kun polkaisee. Taustapeilissä maisema tummuu ja mittari kiipeää kuin varkaiten yli moottoritienopeuden... Ykkösellä kerta polkaisu - vähän pidempään saa nauttia kakkosellá ja kolmosella jo sitten satanen lasissa. Viitosella kun sopivasti vajaa 2000rpm(max vääntö 2100rpm) ja 80km/h - siittä kun vähän varvasta oikaisee, niin voiman tunne on huumaavaa!!!! Risteyksessä kun kääntäessä kakkosella polkaisee nyt takavedolla, niin se sutii kuivalla......
Vähän vielä nostettiin kierrosaluetta, niin saa vetää sinne lähes 4000rpm. Saatiin vähän huippujakin lisää sinne suljetulle alueelle...
Tulipa muuten sotkettua dynomiehen tallikin mustalla "lakritsikuorrutteella".....
|