Kyllähän nuita tuli koululla ajettua takavuosina. Evon auraamattomilla metsäpätkillä hankittiin niillä ekat nelivetokokemukset. Koulun syncroissa oli talvella jotkut tavalliset hakkiksen nollaysit ja lukko oli vain takana. Kiva auto oli ajaa, jos olisi ollut moottorin saanut mukaan niin parempi. 9 henkeä ja kamat kyydissä tahtoi olla liikaa koneelle. Hangessa g oli usein liian lyhyt ja seuraava vaihde liian pitkä. Ainakin sellainen märän puolitamppaantuneen lumen keli oli aikalailla persiasta. Ei pysynyt pinnalla eikä kaivanut pohjaan. Silloin tarvittiin opettaja ajamaan hojolla jälkeä. Jumiin ei jääty koskaan, kun aina pääsi peruuttamalla irti (takamoottoriautojen hyviä ominaisuuksia).
Kaveri laitteli muuten pari vuotta takaperin doppelisyncroon audin 1,9 TDI koneen kyllästyttyään kansiremontteihin. Auto on ollut todella rajussa työkäytössä jo vuosia. Ennustin laatikon poikivan puolessa vuodessa, mutta ainakin kaksi vuotta paketti on kestänyt. Vaihtotyö ei kuulemma ollut vaikea, mutta ajoneston poisto raavitutti päätä.
Turakki
Note! This message was posted anonymously!
|