Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 25.10.2006, 11:48
jamppa00:n Avatar
jamppa00 jamppa00 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.06
Sijainti: etelä-pohjanmaa, Finland.
Viestit: 103
Perusasetus

Vitara ruiskun säädöt, voimansiirron kolinat,vent-


-tiilien säätö...

Eli ruisku ja venttiilit säädetään huomenna oikein merkkiliikkeessä Ja mahdollisesti kardaanin ristikkonivel jos kulunut kipukynnyksen yli,hehh.

Ruisku:
Ruiskusta en saanut lukemaa ohmi-mittarilla kaasuläpän asentoanturin toisesta "potikasta". Liekö rikki ja menee vaihtoon.. näkee huomenna huollossa sitten.
Lisäksi tyhjäkäynnin solenoidi antoi mielestäni liian pienen ohmi-arvon: (1.6 ohmia [miinus noin 0.4 ohmia mittajohdoista]) kun pitäisi olla muistaakseni yli 2.4 tms...
Muut mitattavissa olevat vastusarvot olivat ok.
Säätävät samalla ruiskun (eli varmaan lähinnä nuo anturien positiot tms.)

Venttiilit:
Raksuttavat jonkin verran vielä öljyjen vaihdonkin jälkeen... katsotaan sitten mitä tuolta löytyy. Tovottavasti ei nokka-akselivikaa.

Voimansiirto:
Joskus kun aavistuksen verran varomattomasti nostaa kytkintä vaihde päällä niin kolahtaa auton alla pikkaisen.. kokeilin käsin akseleista että missä voisi olla väljyyttä mutta sitä ei oikein selvästi löytynyt mistään muualta kuin takakardaanin eturistikosta, josko siitäkään (ei kokemusta). Ainakin kun "nosti" ko. kohdasta (kardaanista nivelen takapuolelta) niin huomasi väljyyttä, jota ei pystynyt paikantamaan että onko tosiaan ristikkonivel vai jakolaatikon akselin laakeri. Hmm... ehkäpä merkkiliike moisenkin ominaisuuden selvittää...


Että kerrotaan kokemuksia huomisen jälkeen lisää!
..ja jos jollain on antaa hyviä vinkkejä asioihin niin hyvä!


---
jamppa

Vastaa lainaten