Kyllä kyllä... jälleen on aikaa vierähtänyt ja mitään ei ole saanut aikaiseksi, paitsi viimeviikonloppuna edettiin jälleen aavistuksen verran eli vaihdoimme taakse uudet pyöräkaaret.
Ainut johon olin varsin pettynyt oli kaarien korjaus palojen laatu! julmettuja ruttuja pellin kupeessä, onneksi kylläkin "piiloon" jäävässä osassa, vaikka näkyyhän tuokin kohta kun avaa taka oven. ja ovh hinta oli 36€/kappale.
Ikinä ennen kun ei ole kaaria vaihtanut niin hetken joutu miettimään ja tuumailemaan ennenkuin uskalsi ruveta laikalla vetämään viiltoa kylkeen.
No ensin varovammin ja kun pääsi vauhtiin niin rohkeasti vain vanhaa peltiä pois.
Maalin hiominen lamelli laikalla ennen hitsausta meinasi osoittautua jokeseenkin työlääksi, koko kori on sinkitty ennen varsinaista maalausta! ja sinkki ei ole ollenkaan kiva aine hitsauksen yhteyksessä.
Onkohan tuo sinkkaus normaalia pajeroissa vai johtuukohan tämän sinkki käsittely siitä että se on viranomais malli?
Sitten ei muuta kuin uusi kaari paikalleen ja hepit kiinni.
Apparin puolikin on joskus saanut osakseen suolaa yms muuta kivaa.
Kuskin puoli hitsattuna.
Ja apparin puoli.
Toinen oikein mukava oli apparin puolen takavalon kulma.
"Yli jääneistä" lokarin paloista pätkä kanttia ja alasin sekä vasara josta tuli muotoiltua siihen uusi pelti.
Nyt tulevana viikonloppuna ruvetaan tekemään sitten helmoja uusiin puihin kun vanhoista ei paljoa ole lapsille kerrottavaa.
>VANHENEMINEN ON PAKOLLISTA,
AIKUISTUMINEN ON VAPAAEHTOISTA,
ITSELLEEN NAURAMINEN ON TERAPEUTTISTA!<