Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Pääkaari on ihan ok, mutta takakaari tuon muotoisena ei toimi kuin koristeena tosipaikan tullen eli pääkaari kaatuu taakse kun takaputket antavat periksi.
Note! This message was posted anonymously!
|
Perusteleppas nyypi toi tarkemmin. Ei varmana taitu tolla rakenteella ja käytössä olleiden materiaalien seinämäpaksuuksilla. Ainoa suunta johon voisi kaatua olisi eteenpäin mikäli hitsaussaumat olisivat heikkoja ja pettäisivät. Kiva tietysti heitellä kommentteja nimettömänä...
Alkuperäsieen aiheeseen. Kaveri sanoi että Hänellä kuvia kiinnikkeistä tallessa. Hän lupasi skannata ja laittaa tänne näkyviin.
|
En ollenkaan epäile ettikö noi kaaret siellä mukana pysy, mutta tositilanteessa tilat voivat käydä ahtaaksi.
Perustellaan nyt sen verran että tuossa rakenteessa sulla on vain kaksi pystyssä olevaa tankoa ja niiden välissä vaakasuora yhdystanko eli H rakenne. Kun siihen edestä suuntautuu riittävä voima niin rakenne kaatuu kuin korttitalo. Tuo putkikaari tuolla takakulmassa ei ole riittävä jäykiste vaan se tarvitsisi lisäksi vinotuen. Seinämäpaksuudet toki auttavat asiaa mutta oikeaa rakennetta se ei korvaa!!
Vaikka autoa ei tulekaan kisakäyttöön niin sivuhuomautuksena voisi sanoa että tollaisena sillä ei kisoihin pääsisi edellä mainitsemistani syistä. Kannattaa vilkaista AKK:n sääntökirjan liitettä J sivuilta 306 - 317. (
www.akk-motorsport.fi) Sieltä saa tarkemman käsityksen mm. turvakaarien oikeanlaisesta tiukemmatkin turvallisuusmääräykset täyttävästä rakenteesta. Kun kaaret ovat oikeanlaiset niitä ei tarvitse tehdä turhan järeästä kamasta ja säästyy samalla auton painossakin.
Mukavia kesäilmoja kruisailuun toivottaen
MP