Lainaus:
quote: Loppupeleissä haluaisin hieman parempia perusteluja, että miksi "aikatauluongelmat on just hintoja polkevien yrittäjien syytä"?
|
Vastasit juuri itsellesi.
Lainaus:
quote: ota tai jätä, tulijoita piisaa
|
Sieltä putkahtaa se hinnanpolkija.
En tarkoittanut, että KAIKKI autoilijat toimivat näin, vaan tämä polkija porukka omilla toimillaan ja lyhytnäköisyydellään tuhoaa mennessään myös muiden mahdollisuudet kannattavaan toimintaan järkevissä puitteissa.
Vapaata kilpailua ei voi kuitenkaan mennä rajoittamaan. Ainoa rajoitus tulee yrittäjän laskimesta. Kun tarpeeksi monta kertaa nipistää katteesta kymmenysprosentin niin tuho tulee, väistämättä. Kuin Jounikin sanoi, alkaa luonnon valinta ja kikkailijat menestyy. Ihme, ettei ala säätele itseään paremmin. Yleensä alkaa jonkinlaista painostusta ilmenemään kun joku tarpeeksi kikkailee. Miksei kuljetushommissa?
Asiasta kukkapurkkiin...
Olenko ymmärtänyt väärin vai tuleeko ammattitutkinto tässä kohta pakolliseksi kuljetusalalle?
Luulis senkin jotenkin vaikuttavan asioihin kun rattiin ei voisi enää ottaa ketä tahansa autokoulun "kuorma-autolla" kurvaillutta. Silloin ehkä ammattimiehellä voisi olla enemmän mahdollisuuksia sanoa mielipiteitään kuormista ja työajoista kun ei tarvis pelätä viran menetystä ainakaan sille amiksen kesäpojalle. Ja lisäksi koulutus antaisi varmuutta seistä sanojensa takana ja voisi olla kohtuullisen varma että seuraava kuljettaja ehdokaskaan ei moiseen suostu. Olen minäkin töitä menettänyt kun en ole suostunut tekemään asioita määräysten vastaisesti ja joku ne kai sitten on tehnyt, tavalla tai toisella. Mutta useimmiten käy niin että kun selvitän asian määräys taustan niin tilaajan mieli muuttuu ja työ tehdään oikein, vaikkakin usein hitusen kalliimmalla.
Ulkomaan elävät onkin sitten toinen juttu. Niihin ei varmaan pure kuin paljon palloteltu tilaajavastuu jos se nyt saataisiin vaan kunnolla käyttöön.
--Medisiin, sano ryssä kun pullon löysi.--