Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:
Yksi vain, esimerkiksi ulompi. Eli kolme kappaletta jää vielä jäljelle. Sitten ristijoustoissa voi panna merkille kuinka paljon puslan reikä liikkuu suhteessa akselin reikiin...
|
- pitääkö reikien pysyä siis ristijoustossa kohdakkain ?
- jos eivät ole kohdakkain, niin mitä se mahdollisesti kertoo, elikkä osaatko sanoa mitä pitää osata tutkia seuraavaksi...mahdolliset muutokset ...?
|
Ei pysy välttämättä. Onko tukivarsissa tuplaholkilliset puslat? Ne on pirun jäykät poraamalla puslan kumiin 4-5mm reikiä molemmille kehille muutaman se auttaa vähän.
Onko tukivarsien ja kiinnitys lappujen välissä riittävästi väliä ohessa kuva kuinka mulla on (LJ:iin tukivarret)
Niin ja eihän tukivarsi "lepää" akseliputken päällä?? Eli kautta linjan pitää jäädä liikkuma tilaa varrelle noin 5-10mm joka puolella.
Tai näin mulla on oon rakentanut noi kiinnikkeet jokusen kerran uusiks ja nyt akselit liikkuu kokolailla hyvin. tosin iskarissa vain 285mm liike mikä rajoittaa nyt.
Tossa ekoja kokeiluja näkyy välys tukivarella sivusuunnassa

|
kuvista näyttää, että akselinpään holkkit on ihan linjassa, eli joustoa ei ole tapahtunut lainkaan, vaan jakari on pyörähtänyt rungon kiinnikkeessä. tapahtuuko käytännössä kuitenkaan noin..? mun kokeilut ainaki on ihan erilaiset, jakari pyrkii mieluummin pysymään suorassa ja akselipuolen puslat joutuu nöyrtymään. vai onko mulla rungonpään kiinnike liian tiukka, eli kummmalla tavalla jakarin kuuluu toimia ??
1. jouston aikana jakari pyörähtää rungon kiinnikkeessään.
2. jouston aikana jakari ei pyörähdä rungon kiinnikkeessä.