Ainakin mun Patrolissa oli alunperin 2kpl 1.0A Clarionin aparaattia, kai ne on alkup.?
Toinen niistä oli paskana, otan molemmat poekkeen ja korvaan ne yhdellä 3.0A
Ymmärtääkseni toinen noista syöttää virtaa mankalle ja kierrosluku mittarille ja toinen peräkärrin pistokkeelle. Muut sähkövermeet toimii ok, ku ottaa sulakkeet pois noista alentimista.
Bebekistä ostin tänään ton 3.0A alentimen, makso jotain 15€, se on joku Kemo #M038 -merkkinen, siellä ei ollu suurempia.
Joskus myöhemmin ostan sitten jostain (mistä?) suuremman alentimen jolla pyöritän kunnon soitinta/vahvaria ja la-puhelinta yms. Pitää vaan jostain ronkkia jotain statistiikkaa paljonko em. laitteet vaatii tehoja...
Mulla on kavereiden kanssa ollut jo monen kuukauden kiista, ne kun väittävät että yhdeltä akulta voi ottaa suoraan 12v, mankalle, vahvareille yms ja hyvin kestää ja riittää tehot.
Oon kysyny tätä aikasemminkin ja suurin osa teistä oli sitä mieltä että akut/laturi menee paskaksi jos ottaa yhdeltä akulta 12v, mutta kukaan internetin ulkopuolinen tuttavani ei usko tuota. Ovat kuulemma jo vuosia kytkeneet esim. kaivinkoneen yhteen akkuun vaikka mitä 12v laitteita ja kaikki toimii moitteetta.
Mulla ei oo mitään sähködiplomia, joten en osaa sanoa mitään.
Edited by - VonLeka on 27/05/2006 00:10:10
|