Samaran virtalukon avaimineen hommasin paikallisesta autopurkaamosta (5€). Vilkkuvivun käänsin vasemmalle puolen rattia (vilkun palautus ei tosin nyt toimi) ja virtalukko tuli oikealle. Ohjausakselin suojaputkea käänsin siten, että putkessa ollut lovi tuli rattilukon kohtaan oikealle (suurensin lovea vähän). Konehuoneen puolella kiinnitin ohjausakselin suojaputken auton koriin parilla lattaraudan pätkällä, jotta putki ei pääse kääntymään, kun ratti on lukossa. Itse ohjausakseliin rattilukon kohdalle tein holkin putkenpätkästä, johon tein loven lukituskieltä varten. Onneksi suojaputki on sen verran väljä, niin holkkiin sai 4 mm paksuutta. Holkin kiinnitin ohjausakselin päälle parilla pistehitsihepillä. Johdotus olikin sitten helppo Uazin malliin, eli vanhalta virtalukolta tuleva virta ja lähtevään vähän johtoa lisää.
|