Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.05.2006, 22:38
Big-Willys Big-Willys ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.05
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

No niin, rakkaat kuulijat. Tänään tuli uusi motecin boxi ja Ripa tekee tuskassa johtosrj.
muutoksia. Huomenna pitäisi ottaa savut ja sunnuntaina TAAS Sämpylle, toivottavasti viimeistä
kertaa tänä vuonna. Lopullinen syy käyti vikaan on seuraava:
Puristus suhde nousi 12,5:stä 14. MSD joutuu ns. tekemään enemmän töitä jotta kipinä olisi tehokas. Eli enemmän virtaa, enemmän häiriöitä. Miksi Vänttisen laina boxi toimi ja kumpikaan
uusista ei? Vänttisen boxi on vanhempaa mallia. Uuteen malliin, eli siihen millä ajoin viime vuonna, on vaihdettu tehokkaampi prosessori. Sen takia uusi prossa ehtii prosessoimaan
häiriö piikit hall-signaalissa eli toisin sanoen se tulkitsee hetkellisesti, että kone kiertää
16000 rpm, missä taas tulee vastaan sisäinen maksimi rajoitin, eli kipinä katkeaa.
Vanha malli ei ehdi reagoida näihin häiriöihin eli siksi Vänttisen boxilla vedetty veto oli
häiriö vapaa. Siitä taas tuli se diagnoosi että toi toimii ja toi ei eli mun on paskana, ei kun uusi. Helppoa, eikö totta? Ottakaa tästä opiksenne, ettei kaikkien tarvitse maksaa VITUN KALLIITA oppirahoja.
P.S Tämä "ominaisuus" on todistettavasti havaittu oikeastaan kaikissa boxeissa, paitsi Motecissa. Ongelmista on päästy eroon kaikenlaisilla virityksillä kuten esim. siirtämällä
boxi takapenkin alle tai käärimällä boxi alumiini folioon... Ihan hyvä, mutta mulla
ei kantti riitä lähteä kokeilemaan esim. Islantiin että jos siellä on ukkosta niin riittääkö mun alumiini foliot eristämään häiriöt vai jäädäänkö varikolle kun koneet ei käy?
Se on pojat kallista se!

Nobelin rauhanpalkinto sille, joka keksi ilokaasun!!
Vastaa lainaten