Näytä yksittäinen viesti
  #26  
Vanha 16.05.2006, 18:10
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Jep, kiila se sieltä vauhtipyörältä usein katkeaa, toisinaan menee myös kampiakseli kieroon, käydessä voimakasta tärinää. Ota sytytystulppa irti ja käske kaverin pyörittää konetta pikkuhiljaa ja seuraa vipottaako terä
pystysuunnassa. Mikäli akseli on kiero, se täytyy tietenkin oikaista, homma on yksinkertainen: Terä irti akselista, Mootori irti leikkurista. suojapellit pois. Moottori tukevasti kiinni johonkin, esim lankunpätkien väliin prässiin niin että akseli on vaakasuorassa, akseliin sopiva noin 2 metrin rautaputki käteen ja väännetään akselista, heittokellolla tarkkaillaan tilannetta ja pikkuhiljaa vännetän akseli suoraksi konetta välillä pyörittäen ja heittokelloa seuraten.

Helppo homma, ja näin se korjaamollakin tehdään.

Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
Vastaa lainaten