Kun oli ex-työpaikassa paperitehtaalla laitosmiehenä, niin höyrysylintereiden ja akseleiden pyöritys naruihin tehtiin liitos krisun kuvan mukaisesti. Paperikoneen naru on kestävää, tein silloin neljä nostolenkkiä itselleni. Olen niillä vieläkin nostanut mm moottoreita auton nokalta. Piti silloin kokeilla isoilla kuormilla paljonko kestävät vetoa, mutta se jäi. Kestäisi varmaan vinssissä mönkkäreiden ja ehkä nivan/suzukin nokalla. Ko naru on suunniteltu kovaan hankaukseen, ei niinkään raskaaseen vetoon. Onko kukaan paperityöläinen/offari kokeillut? Narua oli silloin (yli 10v sitten) vihreätä jäykempää, punaista, keltaista ja sinistä pehmeämpää. Ko narun sisä säikeestä tein silloin työkenkiin kengännauhat. Eivät katkenneet, olis saanut koko jätkän nostaa niistä...
Jos ja kun omistan "pikkumaastoauton", niin pyydän kavereita tuomaan pätkän ja kokeilen.
|