No juu, kallistahan siellä moni tavara oli, taas. Hienointa kuntoa edusti minun mielestä toisena myyty paloauto-A-45, yksi manuaaliksi muutettu Scania, yksi lyhytkoppi-Rellu. Ekana myyty mönkkäri oli kyllä kuin uusi, mutta eikös siihen yli 8 tonnin hintaan ala saamaan kaupastakin samanlaista ja takuulla? Toinen mönkkäri on vielä huomenna myynnissä. Meklari sanoi, ettei se ole saanut jotakin taisteluvarustehyväksyntää tjsp. (vain 6-pyörämönkkärillä on) ja siksi ne 4x4:t myydään pois lähes käyttämättömänä.
Se kolmipyöräinen kuljetusfillari oli tosiaan toista tonnia, vaikka tavaralavakin näytti puuttuvan.
Traktorit oli ylihintaisia vanhoja raatoja. Paras taisi olla 502:n ja aika siistin oloinen on huominen yksi 702 Grazien lähellä. Siihen 702:een on vaihdettu kytkimen pääsylinterikin ihan juuri, mutta homma kai jäänyt kesken tai jotakin ratkennut jostakin, kun sekä jarru- että kytkinpiirit on vailla nestettä, yhteinen säiliö tyhjänä.
Niitä katsin kärrejä jäi vielä jokunen huomiselle, samoin vaihtolava-bensa-4x4-dodget ja melko siistin oloisia rellun kuorkkeja on muutama vielä huomenna vasaran alla. Niin, ja kaikki Grazit ja veneet. Aika tilavan tuntuinen muuten se miehistöhytti eli kutukoppi niissä Relluissa. Siinä pari-kolme karpaasia yöpyisi varmaan ihan hyvin ja offipeli tarvikkeineen kulkisi lavalla.
Scaniat taisi olla kaikki ajamalla tuotuja ja parissa oli puoliautomaagi laatikko muutettu kepillä hämmennettäväksi. Onkohan niihin vaihdettu koko aski vai onnistuuko manuaaliksi muuttaminen helpommin?
Paljonkohan se Tico-nosturilla varustettu zilttoni (vai oliko se urali) maksoi, tietääkö joku? Nosturi oli rungon perän päällä intin värissä eikä kraana ollut mikään ihan pieni ja oli siistissä kunnossa päällisin puolin. Harmi kun ei ole tarpeeksi lähellä remonttitilaa noin isolle vehkeelle, niin täytyy pysyä vaan hiljaa kun huudetaan. Tuollaiselle nosturille olisi ollut tarvettakin.
411-moggi oli aika raato vehje, paljon on ostajalla hommia tiedossa jos ajokuntoon meinaa laittaa. Se on seissyt varmaan viimeiset 10-15 vuotta jossakin varaston takana taivasalla, kaikki renkaat hapertuneet alta ja konehuone muuttumassa pikkuhiljaa kompostiksi. Vaihdekeppi oli oudon tahmea liikkumaan mihinkään päin, mutta öljyä näkyi laatikossa sentään olevan.
Katsin kärry ja keitin tuli huudettua. Kallista, mutta elämä on.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on
|