Terve !
No mää ainakin aikoinaan irrotin Rockyn jarrurummun seuraavasti :
Konsti Yksi : Takapyörä irti ( luonnollisesti ilmaan kanssa ) , Etupyörien eteen kunnon stopparit , auto käymään ja ykkönen silmään > Kytkin ylös
Ja jo pitäs pyöriä rummun > sitten vaan kumilekalla tärskyjä rummulle ( varovasti ja EI METALLIlekalla ) .
Nyt tuli oikkari ...olikos tuossa pultit vai mutterit ??? Mutta jos oli pultit niin , rummun pyöriessä voipi hiukan jarrutella joka käsi-/taikka "oikeella"jarrulla . Jos hyvin käy ( ja yleensä kävi ) niin napa pyörähtää jarruttaessa rummun sisällä ja rummun saa irti , toki pitää muistaa pyöritellä kengät mahd. auki .
Ottavat rummussa olevaan "rantuun" kiinni , väkisin vetäen tulee kaikki hilut kilvistä läpitte....ei hyvä .....!!!
Onnistuu jollain lailla myös mutteri versioon , tosin silloin on turha jarrutella

menee pultit poikki .....jos tehoo on riittävästi ...
Tuosta Bj-75:sta irrotin juuri rummut tuolla konstilla , varovasti kumipamputtaen ... ja sorvilla ei ainakaan heittoja löytynyt !!!
Viisaammat korjatkoon asia virheet .....
Niin ja se rummun sisäreunan rantu/olake kannattaa sorvautta pois , ei onnistu näköjään hyvin tuolla rälläkällä ( tulee "rotan syömä" )
Konsti kaksi : Viedään auto korjaamolle ja maksetaan eeroja läjä ....kallista .....elämä on ....
Edited by - Palde on 01/05/2006 15:10:27