Kyllä on taas ihme vinkumista jostain testistä. Muistelisin pikaiseen lukeneeni siitä jutusta jotain mainintaa että ne kiinnityspisteet aiheuttaa ongelmaa tuossa testissä? Tosin eipä sillä minulle mitään merkitystä ole.
Olisiko silloin saanut oikean tuloksen jos olisi hankittu köyttä se 30m (vai kuinka paljon sitä nyt ikinä vinssissä on). Sitten otettu tuollainen jojota (mikä on ilmeisesti pakko olla testissä, koska muuten se ei ole luotettava). Jojotan vinssiin sitten asemoidaan tuollainen köysi. Katsotaan pihalta joku hyvä vinssauspiste. Puu voisi olla todella hyvä. Mieluiten mittaus tehdään asvaltilta. Puun ympärille puunsuojaliina, liinaan kiinni jonkin asteen vetolujuusmittari (vai mikä nimi nyt ikinä onkaan) ja tuohon mittariin kiinni köysi. Auto on tietenkin jossain 10-20m päässä. Jarrut pohjaan ja vetoa.
Eikös tuolla tavalla pitäisi saada selville ihan oikea vetotulos? Jos jarrut ei taas pidä tarpeeksi hyvin niin perään toinen jojota liinalla kiinni ja jarruttamaan. Joko tuossa menee köysi poikki tai vinssissä pettää jokin.
Jos koopee (tai kuka tahansa narun myyjä) on tiennyt että testiin otetaan metrin pätkä narua ja on tiennyt etukäteen että mittaustapa on väärä ja se antaa väärän kuvan vetolujuudesta niin miksei sitä ole voinut sanoa testaajalle? Vai onko tämä sanottu testaajalle, mutta hän ei ole välittänyt siitä?
Eikä tuossa lehdessä nyt muutenkaan pahemmin vikaa ole. Hieman nopeasti sen kyllä lukee läpi, että lisää sivuja olisi kiva saada. Ja eikös tekijät ole pyytänyt harrastelijoita kertomaan projekteistaan? Eiköhän ne voi tarvittaessa tulla paikan päälle kuvaan ja kirjoittaan juttua jos on joku mielenkiintoinen projekti, missä omistaja kyllä kertoo, mut ei vaan hallitse niin tuota paperille kirjoituspuolta..
-- Ensi kesän hittituote on oma rakentelu projekti --
Nerd-O
|