Mutta,
Oikiasti, tuo pykälä ei aina olis pahasta. Tosin se pykälä vois mennä esim "jos joudut sekunninkaan miettimään miten renkaat vaihdetaan, on sinun teetettävä se ammattilaisella!"
Tuossa talven aikana taivastelin kaupungilla ja katselin huvikseni autojen renkaita (ei, minulla ei ole muuta elämää), melko monessa autossa oli pyörimissuunnat väärin! Oli luultavasti perheen isukki päättänyt säästää selvää rahaaa ja tehdä homman ite.
Toinen on renkaiden kiristäminen. Kaikki ei välttämättä (niin pöljältä kuin se kuulostaakin) tajua pistää pultteja KIINNI. Ja löysällä olevat renkaat on ainakin minusta lievä turvallisuusriski itelle sekä muille tielläliikkujille.
Tuttu autokorjaaja kertoili hyviä juttuja kuinka autojen helmoja on korjailtu ja maalailtu ku isännät ei ole viitsineet lukea ohjekirjasta tunkille oikiaa paikkaa.
Uskon vakaasti että jokainen tämän foorumin lukijoista osaa vaihtaa ja vaihtaa ite renkaansa, mutta uskon myös että suomessa on paljon ihmisiä joille tuo pykälä tulisi tarpeeseen.
Olis muuten hauska nähä miten tuota pykälää valvottaisiin. Ratsiassa tulis varmaan kivoja riitoja "vähän näyttäis kapselin asennosta siltä, että on tainnu tulla ite vaiheltua renkaita" "eiku korjaamolla käytin, ihan varmasti. Mulla ollu aina nollatoleranssi noiden renkaanvaihtojen suhteen"
Mikäköhän tuolle kampanjalle tulee sloganiksi "Jos en vaihda ajan, jos vaihdan olen töissä korjaamolla"?
------------------------------------------------
Off-road driving should only be attempted by drivers with the necessary skill, experience and understanding of the vehicle's limits
www.psory.fi
www.4x4-magazine.com