Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 27.04.2006, 01:49
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Nivan taka-akseli on mulla kiero kuin korkkiruuvi. Kummatkin renkaat mukavasti negatiivisella camberilla ja repsikan rengas auraakin jo melko paljon. Se invan taka-akseli nyt onkin ihan onnettoman ohutta kamaa eikä sen suorassa pysymistä paljoo edesauttanut kun hitsaili jousilautaset korkeemmalle, iskareille uudet kiinnikkeet ja uus kiinnike panhardille, ois pitäny vahvistaa jo sillon ku noita väkästeli.
Oireita nyt ei ihan hirveesti vielä oo tullu, öljyt pysyy sisässä mut vetari kun ei enää pysy ihan suorassa linjassa niin viime ajoreissulla rikkoontu tasauspyörästön yks ratas, onneks menny niin nätisti ettei oo tehny jälkeekään lautaspyöräpariin eikä laakereihin.

Tota vääntynyttä akselia en rupee enää rakentaa vaan otin työn alla suoran akseliputken joka on ny vahvistettu:


Ralli heebot on kans joutunu vahvisteleen noita larpan akseleita ja niitä on suoristeltukin, useimmiten sorvissa kattotaan kieroutta ja sit hitsailemalla väännätetään akselia suoraks.

____________________________
VAZ 2121 Niva
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva@kotikone.fi
Vastaa lainaten