Kaverillani Askolla oli joskus truupperi käyttö autona, ei offaillut sillä. Kerran talvella meni ajossa kone jumiin ja takapyörät lukossa pysähtyi pienessä sladissa. Onneksi oli neljänkympin alue, ja vauhtia tuskin sitäkään. Hirveä ihmettely että mitä helvettiä nyt tapahtui...?! Soitto toiselle kaverille ja HJ:llä hinaten isuzu kotiin. Kotitallissa asko yritti pyörittää konetta startilla ja kampiakselin päästä, ei pyöri yhtään. Loppujen lopuksi asko otti koneen pois nokalta ja vika paljastui. Bensa-trooperissa on ajoitusmerkki tappi koneen takapäässä jossain kytkinkopan tienoolla. Tämä tappi oli lähtenyt irti ja kiilaantunut vauhtipyörän ja kytkinkopan väliin. Hassuinta on se että kyseinen auto on diisseli. Kytkinkoppaan tuli halkeema ja startin hammaskehää sai vähän viilata. Asko laittoi vehkeen nippuun, kaikki toimi, ja eikun myyntiin.
Onko muilla ollut moisia tapahtumia? Itse en tätä remonttia nähnyt, vääntynyttä ajoitus tappia hän joskus kännissä esitteli. Tuli vaan mieleen että kannattais varmaan ottaa se tappi pois sieltä, jos se siellä on sopivasti tyrkyllä. Ennenkuin sattuu jotain. Mitähän tekisi kesällä satasen vauhdissa... Askon troopperi oli 2,8.
|