
19.04.2006, 23:02
|
 |
Veteraani
|
|
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
|
|
Lainaus:
quote:
Niin kun esim Hilux ln 110 ssa eli 89-96 vusimallissa on kardaani sellanen kaksiosainen ,ruuviliitos/laippajuttu välillä , ja lisäksi pooriliitos takapäässä - niin senhän saa moneen asentoon ajatellen nivelien kohtia .
Mikä on varmastaoikea kokoamisjärjestys tuollaiselle siis ?
Oikean kertojia ollut monta,mutta kaksi vaihtoehtoa löytyy , riippuen keneltä kysyy...
Joku sanoo että putkella olevat samaansuuntaan, eli ajatellen kiinteää yhtenäisstä kardaaniputkea ,laitettasiin senmukaan päissä kiinteänä olevat nivelkupit samaan - vaikkapa vaaka-asentoon.
Muuttaako tilannetta jos tässävälissä on edellä mainittu ruuveinkoottava laippaliitos - ilmeisesti eimuuta ?
Eli kokonaisuutena tuollaohjeella em Hiluxin kardaanistamuodostuu että esim etuosan putkella voisi olla mainitut nivelkupit vaikkapa pysstyasennossa , jolloin väkistenkin takapätkän samaiset ajatellut kupit ovat vaakassa , eli ristikkäin oisivat yhteenliitettyinä ?
Hiluksissa on takapäässä kardaania se liukupoori,ja siitähän sen saa mihinasentoon vaan.
Lopuksikysymys että onko em asennoilla edes oikeasti merkitystä , vai tuleeko tässä vastaan asiat nivelien kulmanopeuksista , ja väärästä kardaanien yhteenliittämisestä on käytännössä jotain haittaa ?
Itse olen nähnyt molemmintavoin asennettuja , ja siltäväliltäkin koottuja moniosaisia kardaaneja . Kuinkas etukardaanin oikea asennus,toisessapäässä on tuplaristikko , toisessa yksi ,ja välissä liukupoori joten asennon saa mitenvaan laitettua .
Onko samajuttu että samansuuntaisesti laitetaan , ja katsotaan putkenpäiden nivelkuppien asennot ?
Hankalasti esitetty varmasti selkeäasia tässä... kuvat kertoisivat enemmän , mutta tähänhätään ei ole sopivia .
Koitin näin korjata ääkköset - saasnähdä onnistuinko ...
joopajoo
|
joopajoo
|