Lipeä pohjaisia aineita ai paranis käyttää alumiinille, sitä se syövyttää. Konehuoneeseen en muutenkaan tuota ainetta kaatais. Mielummin lipeätä johonkin tynnyriin/säiliöön ja upottaa irto-osia siihen. Kaveri pesi volvon lohkon sillä, tuli kuin uusi. Lähti ruosteet, maalit ja muut paskat. Oli paperitehtaassa töissä, yllättäen.
Hiilivety liuottimia on montaa merkkiä, vanhat parrat tuntee sen "koo kymppinä" erään tuotemerkin mukaan. Mielummin sitä moottorin päälle.
Jos koneessa on paljon alumiini osia, niin olis pesun jälkeen hyvä suojata pinta. Muuten hapettuu kovaa kyytiä. Itse oon ruiskinu pienen kerrroksen CRC:tä esim imusarjan päälle. Jos venttiilikoppa vuotaa, niin ei tartte suojata. Tulee suoja-aineet automaattisesti...
|