Suosittelisin edes kokeilemaan sitä TO4:sta jos liitännät yhtään passaavat. Säädät vaan syötön kohdalleen ja kuljetat imuilman jonkun sortin jäähdyttimen kautta, voit yllättyä.
Tarkoititko 4-5 litran bensa- vai dieselkoneita? En tajua miksi melkein kaikki offipuolella tuntuvat tähtäävät liian pieniin pakopesiin, 3B:ssä on valmiiksi ihan tarpeeksi vääntöä tyhjäkäynnillä jotta sen ahtamisesta saa suurimman ilon/hyödyn irti vasta isommalla turbolla. Kun ei se pakokaasuahdin kuitenkaan tuota käyttökelpoista painetta tyhjäkäynnillä, jos pakopesästä pitäisi mahtua läpi koko kierrosalueen kaasuvirrat.
En ole ajanut modernilla juuttuvasiipisellä turbodieselillä, mutta mitä olen jalankulkijana liikennevaloista lähteviä uusia Audeja, Volkkareita, Mersuja ja muita vastaavia seurannut, niin lähteehän se ahdin aika matalalta mukaan, mutta ei tyjäkäynniltä kuitenkaan, ja noidenhan pitäisi olla parhaasta päästä käyttöalueen puolesta?
|