Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 14.04.2006, 21:07
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Toisaalta, jos pakoputken suojaa niin että se ei mene littanaksi, ja huohottimen laittaisi tosiaan ohivirtausperiaatteella purkamaan kampikammion huuruja pakoputkeen, voisi lopputulos olla ihan toimiva.

Nuo männän ohi pääsevät pakokaasut kun eivät pidemmän päälle ole hyväksi öljylle (varmaan yksi syy B-koneiden 5000 kilometrin öljynvaihtovälille), sisältävät mm. mustasta öljystä tuttua nokea, ja (nykyään kai vähemmän) rikkiyhdisteitä.

Kuivasumppukoneissa (isot laivamoottorit ja urheiluautot) on kyllä huomattu kampikammion alipaineistuksen hyvät puolet jo kauan sitten. Pakoputkeen sijoituksen pitäisi kyllä olla sellainen ettei missään tilanteessa nostaisi painetta huohottimen puolelle, siinä voisi hyödyntää esim. suuntaventtiiliä, mutta varmistaa jotain toista kautta ettei paine pääse kertymään huohottimeen.

Olisi kiva nähdä minkä verran pakokaasuahdin lisää ohivirtausta eli huohotusta, millähän sen saisi tutkituksi?

Eihän se öljyinen sumu siellä pakoputkessa varmaankaan pala, onkohan riskiä k-arvon kasvuun? Aika vähän sitä huohotusta loppujen lopuksi on (tai ainakin kuuluisi olla) suhteessa pakokaasun määrään.

Vastaa lainaten