147 hp on tuon uudemman koneen tehot vakiona, nyt saattaa olla muutama polle lisää intercoolerin, uuden ahtimen, ahtopaineen noston, vapaammin virtaavan pakoputken, ja pumpun ruuvaamisen seurauksena. Tarkoitus olisi vielä käytää pumppu Mynädieselissä kunhan saan aikaiseksi.
Eturenkaan takana näkyvä putki on nykyisin lievästi modattu, Jakolaatikon perässä oleva dampperi on siirretty historiaan uuden takakardaanin myötä, takajouseten ja iskareiden yläpään kiinnikkeet on modattu, nykyiset iskarit on toistaiseksi riittävät.
Mulla on olemassa "mettärenkaiksi" 35/16-15 Boggerit 11" leveillä beadlock:eilla.
Ohjaustehostin on alkuperäinen, pumppu OM603:sen.
Panssarit on suunnitteluasteella, lukot toimii ainakin toistaiseksi hydraulisesti, hyvin ovat pelanneet.
Kääntöjarrua en ole ajatellut tehdä tähän autoon.
Auto on myös normaalissa arkikäytössä ja rekisteröity pakettiautoksi 2+3 henk, joten yritän välttää mitään turhan monimutkaisia juttuja.
Kyllä, kaikki polttoaine, jarru, ja lukkojen putket ja letkut vaihdettiin uusiin.
En ole ajatellut laittaa levyjarruja taakse, en koe tarpeelliseksi koska mielestäni jarruteho on aivan riittävä, nytkin auto kääntyy asvaltilla käsijarrulla.
Tukivarsien kiinnityksien muutoksia suunnittelin mutta vaihdoin uudet kumipuslat ja mielestäni tällä korotuksella ne menee vielä ihan alkuperäisinä.
Itse nämä on tullut tehtyä, kaverit on ollut toisinaan apumiehenä. Yksi kaverini teki intercoolerin ja ahtoputken, mulla ei ole Tig hitsauskonetta joten hän on hitsannut alumiinit kotonaan.
Olen ollut kyllä tyytyväinen uuteen moottoriin, ajomelu putosi varmaan 10dB:tä ja liikkuu hiukan eri tavalla kuin ennen.
Mersun automaatista vielä: E-mallissa, josta minunkin tekniikkani on peräisin, on automaatilla perävälitys 2.jotain eli äärimmäisen harva, toisin sanoen automaatti on tiuha, nyt ei ole mitään ongelmia 35":lla
pienellä puolella vaihteet on todella pieniä.
Kyllä siitä pääsee, se vaan näyttää jyrkältä
|