Vastaavia topikkeja löytyy varmaan jo useampia, mutta tässä mun mielestä tärkeitä asioita:
- levyjarrut ainakin edessä ja mieluummin myös takana, toimii sekä tiellä että maastossa paremmin kuin rummut
- bensakasi jos ei tuu niin paljon ajoja että alkais tankilla käynti harmittaan, muuten siis tiisseli
- automaatti tai kova askin sen mukaan mikä itsestä tuntuu paremmalta
- kierrejousialusta, toimii keskimäärin sekä tiellä että maastossa paremmin kuin ne vankkurin jouset
- niin uus kuin on lompsassa varaa, tai sitten vaan ottaa mätäpaikkaukset jne. asiaan kuuluvana puuhana
- jos aiot samaa aihiota viilata enemmänkin maastokäyttöön, niin sitten myös etuakseli jäykkää mallia
- tarvittaessa vältä ylimääräisi heebeleitä, kuten katalysaattori, abs-jarrut ja ilmastointi jne.
- kokoa, painoa ja pituutta sen mukaan mitä itse tarvii, yhtään ainoaa oikeaa vaihtoehtoa ei ole olemassa
- joku yleinen merkki ja malli on hyvä tietämyksen ja varaosien saannin kannalta, näitä varmasti tarvii
- soppelit renkaat, ei liian isot että on vielä hyvä ajaa tiellä, mutta sellaiset että maastossakin pääsee
- muuta varustetta tarpeen mukaan, vinssi ihan ekana, lifti, suojauksia, puskurit, vetopisteet, valoja
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|