Näytä yksittäinen viesti
  #38  
Vanha 09.04.2006, 21:36
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Toi original & standard rengaskoot on kyllä aika erikoiset.. Jokin oikea mitta +5% vierinnän sijaan vois olla parempi.
-Tuota mielestämme jokin maksimi mitta ei ole oikea tapa, kun on kyse ORIGINAL luokasta, jossa autot ovat alkuperäisiä. Eli jos annettaisiin maks. halkaisija ja leveys, niin mietippä mikä olisi oikein, kun vastakkaina on Suzuki, jossa 195-15" renkaat ja vailla Volvo Valp, jossa alunperin 280/85-16" renkaat. Mikä olisi sitten ketäkin kohtaan oikea koko? Olisiko se tuo volvbon iso rengaskoko vai sitten suzukin oma pieni koko?? Sillä laitoit kummat renkaat tahansa ristiin Volvosta suikkaan tai suikasta volvoon, ei kumpikaan auto ole enään original.

Selvensikö asiaa?????

Lainaus:
quote:
Sitten standardissa kelpaa suurimmaksi rengaskooksi suzukissa 30", rangessa 32", portaalivolvossa 35". Olisiko tähänkin joku yksinkertaisempi selitys?
-Jonkinlainen rengas sääntö aina pitää olla. Standard luokka on AINA suurin purnaaja, kun asia koskee rengaskokoja ja muita muutoksia. Vaikuttaa siltä, että standardissa ajaa innokkaimmat rakentajat, mutta kuitenkaan he eivät halua ajaa luokissa, joissa saa vapaammin rakentaa. Eli jokin sääntö pitää olla ja tehdä ja nyt tällähetkellähän rengassääntö on seuraavanlainen:

3.2.1. Renkaat:
Pyörän enimmäishalkaisija on 90 cm. Autoissa, joiden akseliväli on enintään 245 cm, saadaan käyttää tyyppihyväksytyn rengaskokoon verrattuna korkeudeltaan ja leveydeltään enintään +50 mm. Jos auton akseliväli on yli 245 cm, saa tyyppihyväksytyn renkaan korkeuden lisäys olla enintään 80 mm ja leveyden lisäys enintään 60 mm. Vanteen enimmäishalkaisija on 18”. Pyörän enimmäisleveys on 30 cm. Kokopyörän on mahduttava pyörimään alkuperäisessä pyöräkotelossa. Vain tieliikenteeseen hyväksytyt renkaat ja vanteet ovat sallittuja.



Jos sinulla on hyvä ehdoitus millainen standardin rengas sääntö pitäisi olla, niin kerro se meille, niin käsittelemme asian seuraavassa lajiryhmän kokouksessa.


Lainaus:
quote:
Stanussa noi moottorinvaihtosäännöt muuten sulkee pois esim dieselöidyn rangen (kasin tilalle 4-sylinterinen diesel)
-Hmmmm........... mielestäni tuohon on annettu tai ainakin pitänyt antaa tiedoite, joka selvittää juuri tuota pykälää. Juuri nyt en vaan sitä löydä ja sihteeri Muikkukin on nyt reilu pari viikkoa Italiassa. Mielestäni kuitenkin oli tarkoitus, että esim. valmetin dieselillä varustettu iso jeeppikin pääsis stanuun tai se fiiun koneella dieselöity rankku ym ym......mutta en nyt piru muista miten se sanamuoto meni ja en omalta koneelta (voipi olla tuolla töissä ja nyt olen pari viikkoa itekkin lomalla) löydä nyt oikeaa pöytäkirjaa, josta toi homma selviäis. Kyseles tätä asiaa uudestaan, jos ei vastausta ala kuulumaan/löytymään.


Lainaus:
quote:
Noihin rengashommiin olis kyllä kiva olla jokin parempi keino, kuin mittanauha. Lista jossa näkyy rengaskoko ja alin luokka mihin sillä pääsee? Tietty pinnatut on vieläkin vähän kokomerkintäänsä suurempia, mutta haittaako se oikeasti ketään?


-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet

-Ainoa oikea tapahan on mitata jos on kyse jostakin koosta tai määrästä.

Mitenhän tän nyt kertoisin, että menis jakeluun.......hmmmm koitetaas:
Saat palkkakuittisi mukaan palkkaa vaikka 2000€. Tämä 2000€ on siis kirjoitettu paperiin yhtä rehellisesti, kuin rengaskokomerkintä renkaan kylkeen.

Hakiessasi palkkaa saatkin rahaa käteen vain 1500€, sillä TODELLINEN rahan määrä olikin 1500, vaikka kuittiin olikin kirjoitettu 2000.


Selviskö??????????




Vastaa lainaten