>>AKK on autourheilun kattojärjestö suomessa.
- Valitettavasti.
>>Sillä on tietyt säännöt niin kuin millä tahansa järjestöllä yleensäkin on. En tässä rupea >>syyttelemään tai puolustamaan syitä sen kummemmin.
- itse järjestöähän voisi kuvailla, viimeiseksi Breznevin aikaiseksi linnakkeeksi. Sen ainoa olemassaolon tarkoitus on puollustaa nykyistä olemassaoloaan.
- vakuutuksen takia kilpailun ei tarvitse olla AKK:n alainen kisa. Ihan saman asia hoitaa mistä tahansa vakuutusyhtiöstä saatava ns. järjestäjän vastuuvakuutus. Ja halvemmalla. Teosto tulee kysymykseen jos teoston alaista musiikkia soitetaan kajareista.
>>Se miksi sääntöjä yleensäkin on olemassa on käsittääkseni siksi että samassa luokassa painivat ovat samalla viivalla lähdössä...
- säännöt voitaisiin tehdä varmaan pienemmälläkin sääntöpumaskalla. Ongelma on se, että kun nuita sääntöjä aletaan hieromaan ja hieromaan niin ne menee niin vaikeaselkoiseksi, että suurin osa ei edes jaksa lukea niitä loppuun. Mutta täytyyhän akk:n lajiryhmälläkin olla duunia. Sinänsä tilanne on rauhoittunut vrt. Simon hullut päivät. Mutta perushitti on muuttumaton.
- se kypäräsääntöhän tulee AKK:n yleisistä turvamääräyksistä. Itse kypärä on tarpeellinen, mutta minkä takia off road luokitellaan AKK:sa samaan kategoriaan kuin ralli? Näitä suomen AKK vaatimia ko. FIA:n sertifoimalla standardilla varustettuja kypäriä ei edes kaikki tunnetutkaan kypärävalmistajat edes valmista. Ja suomi on niinku kaikessa muussakin paskassa mikä FIA:lta tai yleisimmin EU:sta tulee niin se työnnetään reilussa etunojassa käytäntöön ajatelmatta onko järkee vai ei? Mutta se lienee nuiden mongoloidia muistuttavien virkamiesten tyyli. (toivottavasti en loukannut mongoloideja). Esim. eestissä ja latviassa ajetaan off roadia myös FIA:n alla (ihan samojen FIA määräämien turvasääntöjen alla kuin suomessa) ja siellä ei esim. off roadissa ole tuota typerää FIA:n hyväksyntä sääntöä. Olis kiva tietää noudattaako sitä off road trialissa kukaan muu kuin Suomi euroopassa?
- sitten tuo asenne, tehkää esitys... jos jokaiselta lajiryhmän jäseneltä kysyy eikö kypärä sertifikaatti ole hiukan yliammuttu off road trialissa niin saa varmaan myöntävän vastauksen. On se niin vitun kumma kun "saa" ylennyksen lajiryhmään niin ei voi itse mitään tehdä (kun ei se kuitenkaan mene läpi). Sen sijaan voi puuhastella jotain nippelisääntöjen kanssa.
- ja kyllä meikääkin kyrpis maksaa vanhaa kahta viissatasta yhdestä kypärästä jota tarvii vaan yhdessä kisassa vuodessa. Kun nuita FUN -kisoja näyttää olevan pilvin pimein ja mikä takaa kauanko kirkastuksemme pitää sen häntä miellyttävän sertifikaatin voimassa. Hän, joka istuu autourheilun jumalan FIA:n oikealla puolella,jonka sääntöjä ja määräyksiä meidän köyhinä ja tietämättöminä alamaisina tulee noudattaa.
- suurin plussa varmaan tuosta AKK:sta on ollut siinä, että kilpailijoilla on oikeusturva ja järjestelyt toimii tietyn vakiokaavan mukaan. Ja niitä AKK valvoo valvoja raporttien perusteella. Suunnistuskisat, joilla ei ole mitään tekemistä AKK:n kanssa niin niissä tuo on järjestäjien pyhän tahdon varassa. Kaikkein karmein esimerkki lienee oli viime vuoden Warn Trophy, joka muistutti lähinnä villin lännen meininkiä kilpailijan oikeusturvan kannalta. Toisaalta esim. Offivarusteen Talvieksytyksessä hommat hoidettiin asiallisesti ja niinku ne pitää. Eli ei siihen AKK:ta tarvitse jos järjestelykoneisto on kokenut ja asioiden tasalla.
kirjoitti nyybi myllis
- Talmahan saisi Cup-arvon ihan milloin vain haluaisi, mutta sitten ei olisi vissiin FUN -luokkaa (virallisesti ellei tehdä muikkuja). Näin veikkaan, koska se on herramme tahto, hänen joka istuu jumalan oikealla puolella ja sieltä hän on määräävä meitä.
Note! This message was posted anonymously!
|