Se laittamani kuvan nivelessä oleva tiuhempipoorinen osa (hitsisauman ja nivelen välissä)
on 19-urainen ja halkaisija rihlojen päältä mitattuna on 37.4-37.5mm.
Ajoneuvon datakortin kopion saa runkonumerolla, tehtaan arkistoista Vehon kautta. Jos on uudempi
auto, saattaa se olla mukana varaosa-CD:llä. Omani on 60-luvulta ja EPC (varaosa-cd) ei tunne sitä.
Tilasin kortin sitten Vehon erikoisajoneuvoyksikön kautta, joka on Helsingissä.
Jos kehtaat laittaa oikean puoleisen runkoaisan etupäässä olevan tyyppi- ja runkonumeron
vaikka private-viestinä, niin voin kokeilla, mitä EPC siitä sanoo. Numero on kaksiosainen,
jossa alussa on tyyppi, esim. 406121, sitten viiva ja edestä nollilla täytetty runkonumero.
Lainasin Benzwordistä yhtä kuvaa, jossa taka-PTO näkyy aika hyvin:
Olen kerran löytänyt EPC:stä sen taka-PTO:n osat, mutta nyt en saa sitä sieltä
ulos sitten millään. Taka-PTO on optio N32 tai N37. Tämän kuvan löysin, mutta
siinä on 705mm mittainen pätkä-kardaani ylikuormasta luistavan kytkinpakan
ja erikoisen takakardaanin välissä. Vaihteiston kupeeseen tuleva nivel on
kuitenkin samannäköinen kuin muissakin kardaaniversioissa:
Jos vertaat noita kahta kuvaa ja ottamaasi kardaanikuvaa, niin näyttäisi näin äkkiä
tuumaten puuttuvan osat numerot 14 ja 17, jotka ovat EPC:n mukaan numerot
A0005520396 (nro 14: "boot", pooriputki) ja A0005500876 (nro 17: "universal joint",
nivel). Niiden saatavuudesta DaimlerChryslerin systeemi kertoi, että:
A0005520396
BOOT
EUR 13.44
The part is available.
A0005500876
UNIVERSAL JOINT
EUR 451.24
The part is available.
Kallis tuo nivel. Ristikkoa näkyy löytyvän vielä, A0004100928 "universal joint, repair kit"
(kuvassa numero 19) ja sen saatavuus:
A0004100928
UNIVERSAL JOINT CROSS
EUR 145.88
The part is available.
Ei mikään hullunhalpa sekään.
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on